فرماندار جلفا خبر داد:

ضرورت ساماندهی پایانه مرزی نوردوز

1401/09/23 - 15:30 - کد خبر: 83214 نسخه چاپی

نصر: فرماندار جلفا گفت: پایانه مرزی نوردوز نیازمند ساماندهی و توسعه زیرساخت هاست.

به گزارش نصر، عطاپور در جلسه ساماندهی پایانه مرزی نوردوز افزود: با توجه به افزایش تردد کامیون ها از پایانه مرزی نوردوز از 150 دستگاه در روز به بیش از ۵۰۰ دستگاه طی ماه های اخیر، متاسفانه زیرساخت‌های موجود جوابگوی حجم بالای ترددها نیست.
وی اظهار داشت:به همین منظور طی روزهای گذشته با جلسات متعدد و پیگیری های انجام شده، مقدمات ایجاد پس کرانه ویژه کامیون های ترانزیتی در شهر سیه رود فراهم شده است و در روزهای آتی شاهد گشایش آن خواهیم بود.
وی افزود: به منظور تسریع در ارائه خدمات به کامیون ها، محوطه تخلیه و بارگیری متعلق به شرکت خدمات گمرکی و انبارهای عمومی هم به بیرون از محوطه پایانه انتقال می یابد.
فرماندار جلفا خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان آذربایجان شرقی بیشترین مرز را با جمهوری های آذربایجان و ارمنستان دارد بیشترین صادرات نیز از طریق پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز صورت میگیرد که در رونق اقتصادی استان و ایجاد اشتغال نقش مهمی دارد.
در این جلسه در خصوص تسهیل در تردد مسافر و کامیون های ترانزیتی و همچنین تسریع در استقرار دستگاه ایکس ری مسافری در پایانه نوردوز تصمیم گیری شد.
پایانه نوردوز در ۶۵ کیلومتری شهر جلفا و در حاشیه رودخانه ارس تنها مرز مشترک ایران با کشور ارمنستان و دروازه ورود ایران به بازار اورسیا محسوب می شود.
ارزش کالاهای صادر شده از گمرک نوردوز در ۸ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۲ درصد افزایش داشته است.
انتهای پیام/
ضرورت ساماندهی پایانه مرزی نوردوز نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار