خبر/

۵۰ معلول نخبه آذربایجان شرقی تجلیل شدند

1401/09/23 - 15:03 - کد خبر: 83211 نسخه چاپی

نصر: تعداد ۵۰ نفر از معلولان تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی روز چهارشنبه طی مراسمی با حضور معاون استاندار تجلیل شدند.

به گزارش نصر، این افراد در رشته های مختلف ورزشی مثل والیبال، هنرهای تجسسمی، فیلم و سینما و صنایع دستی فعال بوده و عناوین برتر جهانی، آسیایی، کشوری و استانی را کسب کرده اند که با وجود معلولیت های جسمی و حرکتی به این عناوین دست یافته اند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم با اعلام اینکه مدیریت ارشد استان از هیچ تلاش و کوششی برای رفع مشکلات جامعه معلولان فروگذاری نمی کند، گفت: با توجه به توانمندی و استعدادهای فراوان این قشر از جامعه، ما در استانداری به شدت پیگیر ایجاد نمایشگاه دایمی از دستاوردها، صنایع دستی و هنرهای تجسسمی معلولان هستیم.
تراب محمدی اظهار داشت: همکاری و مشارکت بهزیستی، میراث فرهنگی و فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی برای راه اندازی این نمایشگاه دایمی بسیار لازم و ضروری است که بای ایجاد هماهنگی می توان نسبت به تسریع در ساخت و ایجاد این نمایشگاه برای ارایه و فروش تولیدات فرهنگی و هنری معلولان اقدام کرد.
وی مناسب سازی فضای شهرها را یکی از دغدغه های مهم جامعه معلولان و مدیران استانی دانست و با تاکید بر اینکه در این رابطه تلاش هایی انجام شده اما کافی نیست، ادامه داد: در این زمینه نیز باید شهرداری ها نسبت به تکالیف و ماموریت های قانونی خود اقدام کنند.
محمدی از اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی خواست تا در صورت عمل نکردن شهرداری به تکالیف خود در رابطه با مناسب سازی فضاهای شهری اقدام نکنند، به استانداری معرفی و اعلام کنند.
وی انتصاب معلولان به رده های بالای مدیریتی در ادارات و سازمان های دولتی را از جمله اقدامات مدیریت ارشد آذربایحان شرقی اعلام و اضافه کرد: پیگیری های لازم در این خصوص انجام می شود و مدیران اجرایی باید در این زمینه اقدامات معمول را انجام دهند.
به گزارش ایرنا، مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با اعلام اینکه هم اکنون تعداد ۸۱ هزار و ۵۳ نفر معلول تحت پوشش این مجموعه هستند، این تعداد را معادل پنج درصد جامعه معلولان کشور بیان کرد.
فرگل صحاف افزود: از مجموع افراد فوق تعداد ۵۱ هزار و ۱۱۳ نفر را مردان و ۲۹ هزار ۹۳۹ نفر را بانوان تشکیل می دهند که از این تعداد ۵۳ درصد دارای معلولیت های شدید و خیلی شدید هستند که تعداد ۲۳ هزار نفر در مراکز شبانه روزی نگهداری می شوند.
وی تعداد مراکز نگهداری از معلولان آذربایجان شرقی را ۸۸ مرکز اعلام و اضافه کرد: از این تعداد ۲۲ مرکز به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند.
صحاف ادامه داد: طی هشت ماه اخیر تعداد ۳۳۵ واحد مسکونی برای معلولان آذربایجان شرقی ساخته و تحویل داده شده است.
 انتهای پیام/
۵۰ معلول نخبه آذربایجان شرقی تجلیل شدند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار