خبر/

تفاهم‌نامه همکاری سازمان بازرسی و دادستانی روسیه منعقد شد

1401/09/23 - 14:57 - کد خبر: 83208 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان بازرسی کل کشور در دیدار با دادستان کل فدراسیون روسیه گفت: آمادگی داریم اگر اتباع روسیه در ایران از نقض قانون شکایت داشته باشند احقاق حق کنیم و امیدوارم این همکاری را دادستان کل فدراسیون روسیه با اتباع ایرانی در روسیه داشته باشند تا با انعقاد این تفاهم نامه زمینه همکاری فراهم شود.

به گزارش نصر، ذبیح الله خداییان صبح امروز چهارشنبه در دیدار با ایگور کراسنوف دادستان کل فدراسیون روسیه اظهار داشت: از بستر اینگونه تعاملات و بهره برداری آگاهانه از تجربیات مشترک در راه مقابله با جراید و نظارت بر حسن اجرای قوانین، زمینه هم افزایی دانش و بینش جمعی با مصادیق مهم و محوری نظارت، بازرسی و قضایی میان دو کشور فراهم می‌شود.
وی افزود: روابط دو کشور ایران و روسیه در ابعاد راهبردی با شتاب در حال پیشرفت و توسعه است به طوری که نتایج این همکاری‌های مشترک در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی قابل مشاهده است.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: اثرات و نتایج این ارتباطات گسترده به زودی برای شهروندان هر دو کشور ملموس می‌شود.
خداییان اظهارداشت: موقعیت ممتاز دو کشور در ابعاد جغرافیایی، جمعیتی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی حسب روابط عالی آن ها فرصتی استثنایی برای تبادل تجربیات، اطلاعات و همکاری در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و سایر زمینه‌ها است.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور اضافه کرد: خوشبختانه در کنار همکاری در سایر زمینه‌ها همکاری در ابعاد مختلف قضایی، نظارت بازرسی و بازرسی برحسن اجرای قوانین نیز رو به رشد است.
خداییان افزود: معتقدم همکاری قضایی و نظارتی بین دو کشور در بعد نظارت برحسن اجرای قوانین در کشورها و همکاری قضایی زمینه و بستر همکاری در سایر زمینه ها را نیز فراهم می‌کند همچنین زمینه ارتقا امنیت برای شهروندان در هر دو کشور را فراهم می‌آورد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهارداشت: شهروندان هر دو کشور اعم از بازرگانان و تجار باید مطمئن باشند اگر حقی از آنها تضییع شود دستگاه قضایی هر دو کشور از آنها حمایت می‌کند که این زمینه همکاری و فعالیت بیشتر را نیز فراهم می‌کند.
وی افزود: امروز اولین گام اساسی برای پیمودن این مسیر مشترک فراهم شده است به طوری که سازمان بازرسی کل کشور جمهوری اسلامی ایران و دادستانی کل فدراسیون روسیه با امضای یادداشت تفاهم همکاری مشترک در آستانه رقم زدن فصلی جدید از گسترش دیپلماسی قضایی و نظارتی میان دو کشور هستند.
خداییان گفت: آمادگی داریم اگر اتباع روسیه در ایران از نقض قانون شکایت داشته باشند احقاق حق کنیم و امیدوارم این همکاری را دادستان کل فدراسیون روسیه با اتباع ایرانی در روسیه داشته باشند تا با انعقاد این تفاهم نامه زمینه همکاری فراهم شود.
براساس این گزارش، یادداشت تفاهم‌نامه همکاری سازمان بازرسی کل کشور جمهوری اسلامی ایران و دادستانی کل فدراسیون روسیه در این دیدار به امضای طرفین رسید.
در ادامه این دیدار، ایگور کراسنوف دادستان کل فدراسیون روسیه ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و دیدار با رئیس سازمان بازرسی کل کشور در تهران اظهار داشت: بعد از حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مسکو یادداشت تفاهم نامه همکاری دو سازمان در مدت کوتاه سه هفته آماده امضا شد.
وی افزود: این موضوع تایید می‌کند که سازمان بازرسی کل کشور و دادستانی کل فدراسیون روسیه خواهان گفت وگو و توسعه تماس ها در محور های مهم برای هر دو کشور هستند همه موارد در پیش‌نویس یادداشت تفاهم در نظر گرفته شده است.
کراسنوف اضافه کرد: موضوع حقوق و آزادی بشر، نظارت بر حسن اجرای قوانین کشور از جمله در حوزه مقابله با فساد برای هر دو طرف مهم است.
وی گفت: لازم به ذکر است در دیدار با دادستان کل کشور نیز اظهار کردم که به حضور سازمان بازرسی کل کشور در برنامه های آتی روسیه و ایران علاقه مند هستم و اطمینان دارم این اقدام مطلوبیت برنامه ها را افزایش داده و به نفع هر دو کشور خواهد بود.
دادستان کل فدراسیون روسیه افزود: مقرر شده است سال آینده در چهارچوب سند همکاری میان دادسراهای کل روسیه و ایران میزگرد در زمینه مقابله با پدیده های اخلال گرایی و تروریسم برگزار کنیم.
وی گفت: باتوجه به رویدادهای حاضر در صحنه جهانی معتقدم این موضوع بسیار اهمیت دارد به ویژه برای کشور هایی که حاکمیت را یکی از بالاترین ارزش ها می‌دانند.
دادستان کل فدراسیون روسیه اظهار امیدواری کرد نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور در برنامه های بعدی حضور داشته باشند تا با یکدیگر ابعاد حقوقی و جزایی این قبیل موارد را بررسی کنیم همچنین تجربیات خود را در حوزه نظارت بر اجرای قوانین مربوطه به اشتراک بگذاریم.
دادستان کل فدراسیون روسیه بیان کرد: گفت و گو شفاف با شما بسیار ارزشمند است و امیدوارم روابط بین سازمان ها توسعه یابد و برای هر دو طرف مفید باشد.
انتهای پیام/
تفاهم‌نامه همکاری سازمان بازرسی و دادستانی روسیه منعقد شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار