رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک:

۹۰ درصد جزایر کشور صاحب سند شدند

1401/09/23 - 13:31 - کد خبر: 83197 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: در اجرای ماده ۳ قانون حدنگار مصوب سال ۱۳۹۳ قانون‌گذار سند دار شدن تالاب‌ها، جزایر و جنگل‌ها را تکلیف کرده است که با پیگیری‌های انجام شده در زمان حاضر بیش از ۹۰ درصد از جزایر کشور دارای سند هستند.

به گزارش نصر، حسن بابایی روز چهارشنبه در حاشیه نشست منطقه‌ای حدنگار (کاداستر) در استان بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: صدور سند حدنگار اقدامی بازدارنده‌ و موجب تثبیت مالکیت دولت در لایه‌های مختلف است و اگر تصرف غیرقانونی انجام شود، متولیان می توانند با ارائه سند اثبات مالکیت کنند.
وی بیان کرد: از مجموع ۱۳۷ میلیون هکتار از عرصه‌های ملی کشور تاکنون برای ۱۳۵ میلیون هکتار معادل ۹۸ درصد از عرصه‌های ملی سند حدنگار صادر شده است و با برنامه ریزی انجام شده تلاش می‌شود در چند ماه آینده همه عرصه‌های ملی کشور دارای سند حدنگار شوند.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در باره صدور سند برای اراضی کشاورزی بیان کرد: تاکنون از سطح ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی موجود در کشور معادل ۱۸ درصد حدنگاری و برای آنها سند صادر شده است.
وی ادامه داد: تلاش می شود با تعامل دستگاه‌های اجرایی و مشارکت کشاورزان برای دریافت سند شاهد حرکت شتابان صدور سند حدنگار در بخش زمین‌های کشاورزی نیز باشیم.
بابایی در مورد الکترونیکی شدن فرایندها در سازمان ثبت اسناد گفت: الکترونیکی شدن فرایندها در این سازمان جزیی از سند تحول و تعالی قوه قضائیه است و در این راستا اقدامات خوبی از سال گذشته آغاز شده است.
وی گفت: امیدواریم با رونمایی از نرم افزار جامع ثبتی در ۲۲ بهمن امسال، بیش از ۸۰ درصد از فرایندهای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور الکترونیکی شود.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: براین اساس تا ماه آینده ثبت شرکت‌ها و مالکیت‌ها به طور کامل الکترونیکی می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری مردم برای انجام امور ثبت شرکت‌ها، تغییر در حوزه‌های مدیریتی، اساسنامه شرکت‌ها نخواهد بود.
وی یادآور شد: همچنین در حوزه مالکیت معنوی نیز تا یک ماه آینده این کار به طور کامل به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
انتهای پیام/
۹۰ درصد جزایر کشور صاحب سند شدند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار