بازداشت مردی که زنان مسلمان هندی را در فضای مجازی به فروش می‌گذاشت

1401/09/23 - 13:47 - کد خبر: 83195 نسخه چاپی

نصر: پلیس هند می‌گوید مردی را که ظاهرا سال گذشته با طراحی اپلیکیشنی تصاویر بیش از ۸۰ زن مسلمان را با هدف فروش این زنان در فضای مجازی قرار داده را پس از بازداشت، تحت تعقیب قضایی قرار می‌دهد.  

به گزارش نصر، این بیانیه پس از صدور مجوز محاکمه آقای اومکارشوار تاکور ۲۵ ساله توسط وی‌کی ساکسنا، معاون فرماندار دهلی منتشر شد.
تاکور در ژانویه ۲۰۲۲ دستگیر شد اما در ماه مارس به قید وثیقه آزاد شد. او که دارای مدرک برنامه‌نویسی کامپیوتراست، در شهر ایندور ایالت مادایا پرادش توسط تیمی از پلیس دهلی که برای رسیدگی به جنایات جدی تشکیل شده بود دستگیر شد. 
 پلیس بر اساس مفاد مختلف قانون مجازات هند، قانون فناوری اطلاعات و ماده ۱۹۶ آیین دادرسی کیفری هند پرونده‌‌هایی را علیه وی تشکیل داده است.
 ماده ۱۹۶ به جرایم ارتکابی علیه دولت می پردازد و عموماً علیه مقامات عالی رتبه دولتی مورد استناد قرار می گیرد روند پیگیری این ماده نیاز به مجوز از دولت فدرال یا ایالتی دارد.
 سولی دیلز با ثبت و انتشار تصاویر و مشخصات زنان مسلمان آن‌ها را در بخش «معاملات روز» به نمایش می‌گذاشت.
 تاکور به همراه ناریج بیشنوی ۲۰ ساله که ظاهرا برنامه‌ای به نام بولی بی را ساخته و در آن تصاویر بیش از یکصد زن مسلمان را بارگذاری کرده بود، دستگیر شد. بالی بی نیز توسط پلاتفرم گیت‌هاب میزبانی می‌شد.
 در هر دو مورد، هیچ معامله ای به صورت واقعی انجام نشده و هدف تحقیر و تنزل زنان مسلمان بود.
 گفته می‌شود موارد بسیاری از اقدامات این‌چنینی با موج فزاینده ناسیونالیسم هندو در زمان نخست‌وزیری نارندرا مودی مشاهده شده است. البته حزب و دولت متبوع آقای مودی همیشه این ادعا‌ها را رد کرده است.   
منتقدان می‌گویند تحقیر زنان مسلمان در فضای مجازی در سال‌های اخیر و با قطبی شدن فضای سیاسی هند شدت گرفته است. 
 گزارشی که در سال ۲۰۱۸ توسط سازمان عفو بین‌الملل ارائه شد مشخص کرد که هرچقدر خانمی صدای رسا‌تری داشته باشد و توجه‌ها را بیشتر به خود جلب کند، احتمال هدف حمله قرار گرفتن او بیشتر خواهد بود.
 این امر برای زنان اقلیت‌های مذهبی و کاست‌های محروم گسترده‌تر است. هدف هردو اپلیکیشن مسلمانانی از جمله روزنامه‌نگاران، کنشگران، هنرمندان و محققان بودند که صدای رساتری داشته و  بیشتر مورد توجه بودند. 
یک خلبان تجاری می‌گوید که زمانی متوجه شد عکسش بر روی سولی دیلز قرار گرفته است، بر خود لرزید.  
قاضی در ماه مارس وقتی که برای آقای تاکور وثیقه تعیین کرد او را فاقد ریسک فرار دانست و معتقد بود که آقای تاکور نمی‌تواند تحقیقات را مختل کند.
انتهای پیام/
بازداشت مردی که زنان مسلمان هندی را در فضای مجازی به فروش می‌گذاشت خبرگزاری عصرایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار