مدیرعامل سازمان اموال تملیکی؛

هیچ کانتینری حراج نشده‌ است/ هواپیمای ۳ سال متروکه را به شرکت آسمان بازگرداندیم

1401/09/23 - 13:07 - کد خبر: 83191 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان اموال تملیکی اظهار داشت: حراج کانتینرها را تکذیب می‌کنیم و هیچ ارتباطی به سازمان امموال تملیکی ندارد و ربط دادن این موضوع به سازمان اموال تملیکی قطعا اشتباه است و یک کانتینر هم به فروش نرساندیم.

به گزارش نصر، سید عبدالمجید اجتهادی در گفت‌وگویی درباره انتشار اخباری مبنی بر حراج کانتینرهای متروکه در بنادر اظهار داشت: حراج کانتینرها را تکذیب می‌کنیم و هیچ ارتباطی به سازمان امموال تملیکی ندارد و ربط دادن این موضوع به سازمان اموال تملیکی قطعا اشتباه است و یک کانتینر هم به فروش نرساندیم.
وی ادامه داد: کانتینرهایی که حاوی کالاهای متروکه هستند پس از اینکه کالاهای داخل آن تعیین تکلیف می‌شود، به صاحب اصلی بازگردانده‌ خواهد شد و هیچ فروش کانتینری نداشتیم.
مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی افزود: ممکن است کالاهای درون کانتینر متروکه محسوب شود اما طبق قانون کانتینر جزو آن کالاهای متروکه نیست و همانطور که گفتم پس از تخلیه کالاهای متروکه کانتینر به شرکت مالک تحویل و به بندر عودت داده می‌شود که معمولا مالک آن شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی است.    
اجتهادی همچنین درباره الحاق یک فروند هواپیمای متروکه به سازمان هواپیمایی آسمان گفت: سه سال از زمان متروکه شدن این هواپیما می‌گذشت و سال گذشته این هواپیما به سازمان اموال تملیکی تحویل داده شد و هماهنگی‌ها و پیگیری‌ها با شرکت مالک آن را انجام دادیم و از آنجایی که یک کالاهای اساسی محسوب می‌شد با  شرکت هواپیمایی مالک تهاتر شد.   
وی با بیان اینکه از آنجایی که هواپیما یک کالای خاص محسوب می‌شود بحث فروش و حراج آن را نداریم،‌ ادامه داد: شرکت هواپیمایی مالک  به دلیل مشکلات گمرکی و ثبت سفارش و ... امکان ترخیص آن را نداشت. با هماهنگی شرکت هواپیمایی مالک مشکلات موجود برای خروج این هواپیما از اموال تملیکی را برطرف کردیم اما از آنجایی که این کالا مخصوص شرکت هواپیمایی آسمان بود طبق قانون و مقررات با همین شرکت تهاتر شد و دیگر وارد جریان مزایده نشد.
مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تاکید کرد: هدف سازمان اموال تملیکی این بوده که این هواپیما به شرکتی برگردد که امکان استفاده از آن را دارد. 
انتهای پیام/
هیچ کانتینری حراج نشده‌ است/ هواپیمای ۳ سال متروکه را به شرکت آسمان بازگرداندیم ایلنا - خبرگزاری کار ایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار