رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان خبر داد؛

هشدار افزایش دوباره غلظت آلاینده‌های جوی در آذربایجان‌شرقی

1401/09/23 - 11:26 - کد خبر: 83169 نسخه چاپی

نصر: رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از عصر چهارشنبه با توجه به سکون و پایداری نسبی جو، دوباه غلظت و انباشت آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت و صنعتی این استان به ویژه تبریز افزایش می‌یابد.

به گزارش نصر، محمد امیدفر، روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: بر اساس آخرین نقشه های پیشیابی هواشناسی و تصاویر ماهواره ای، این وضعیت موجب کاهش دید و کیفیت هوا در این شهرها می شود.
وی یادآوری کرد: گذر امواج تراز میانی جو طی روز گذشته موجب ابرناکی، وزش باد، بارش باران و برف، مه و غبار در برخی مناطق استان شد و تا حدودی از آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کاست.
رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در 24 ساعت گذشته تعدادی از شهرهای استان شاهد بارش باران و برف بود که بیشترین بارش از شهرهای شبستر و ملکان به ترتیب به میزان 1.7 و 1.3 میلی متر و کمترین بارش به میزان یک دهم از چاراویماق گزارش شده است.
امیدفر، ادامه داد: در این بازه زمانی بستان آباد با دمای منفی یک درجه و کلیبر با دمای مثبت هشت درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز مثبت 2 درجه سانتی گراد ثبت شده است.
بر اساس اعلام مرکز پایش کیفی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی و آخرین آمارهای ثبت شده در پنج ایستگاه از ۹ ایستگاه مرکز پایش آلودگی تبریز، شاخص آلودگی هوای این شهر در ساعت هفت صبح امروز به ۸۰ رسیده و در وضعیت قابل قبول است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تاثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
انتهای پیام/
هشدار افزایش دوباره غلظت آلاینده‌های جوی در آذربایجان‌شرقی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار