رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز؛

چهار تیم سیار اورژانس در مناطق آلوده تبریز مستقر شد

1401/09/23 - 09:06 - کد خبر: 83152 نسخه چاپی

نصر: رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: هم اکنون تعداد چهار تیم سیار این مرکز در نقاط آلوده کلانشهر تبریز مستقر است.

به گزارش نصر، اصغر جعفری روحی روز چهارشنبه در گفت وگو، افزود: از ابتدای هفته جاری تمامی عوامل و پایگاه های اورژانس آذربایجان شرقی به خصوص در شهرهای بزرگ مثل تبریز در حالت اماده باش کامل به سر می برند تا در صورت تشدید وضعیت آلودگی هوا، نسبت به امداد و درمان هم وطنان اقدام کنند.
وی افزود: بر همین اساس هشدارهای لازم و کافی برای همکاران اورژانس در پایگاه های مختلف سطح شهر تبریز جهت رسیدگی به مراجعان اورژانسی داده شده است تا نسبت به احیا و درمان مواردی همچون آسم و تشدید مشکلات ریوی شهروندان اقدامات معمول را انجام دهند.
جعفری روحی با بیان اینکه از ابتدای هفته جاری تاکنون تعداد تماس و مراجعه به واحدهای مختلف اورژانس در کلانشهر تبریز تغییر محسوسی نسبت به روزهای معمولی نداشته است، یادآوری کرد: تعطیلی مدارس و رعایت مقررات مربوط به کاهش رفت و آمدهای درون شهری باعث کاهش و یا نبود تغییرات عمیق در مراجعات مردمی به اورژانس شده است.
وی از شهروندان تبریز درخواست کرد تا هنگام عادی شدن شرایط آب و هوایی و کاهش میزان آلاینده های جوی نسبت به رعایت نکات ایمنی و پرهیز از رفت و آمدهای غیرضروری در سطح شهر به شدت اجتناب کنند.
از ابتدای هفته جاری به دلیل وارونگی هوا میزان آلاینده های جوی در کلانشهر تبریز تا عدد ۱۷۰ افزایش یافت که منجر به تعطیلی مدارس شده است.
هم اکنون میزان آلودگی هوا در ایستگاه هتل مرمر ۸۰ و ایستگاه میدان نماز ۷۱ است که این میزان آلودگی در روز گذشته به ترتیب معادل ۱۶۰ و ۱۵۲ بود.
بارش های پراکنده شب گذشته تا میزان قابل توجهی از شدت آلودگی هوای تبریز کاسته است.
شاخص آلودگی از صفر تا ۵۰ خوب و هوای پاک، از ۵۰ تا یکصد سالم، از یکصد تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمامی گروه‌ها، ۲۰۰ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.
انتهای پیام/
چهار تیم سیار اورژانس در مناطق آلوده تبریز مستقر شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار