یادداشت/ 

کم کاری نمایندگان تبریز در مجلس/ تبریزی ها در گروگان ریاست طلب ها!

1401/09/23 - 09:05 - کد خبر: 83151 نسخه چاپی

نصر: قریب یک سال تا انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی فاصله داریم  و کارنامه ی ضعیف تعدادی از  وکلای فعلی تبریز در مجلس که به جز دخالت های غیر معمول و فرصت سوز در انتصاب ها عملکرد چشمگیر دیگری نداشته اند، انتقاد بسیاری از دلسوزان و  فعالان اجتماعی و سیاسی شهر را به دنبال داشته است.

واقعیت تلخ کم‌تحرکی و روز مرگی عده ای از نمایندگان فعلی تبریز در مجلس در دوره های مختلف آن کم‌سابقه است. این‌مسئله جایگاه شهر تبریز را در میان همسالان خود در کشور پایین آورده است.
اینکه نماینده مجلس مجاز به استفاده از اختیارات قانونی خویش در قانونگزاری و نظارت است بر کسی پوشیده نیست لکن الویت دادن منافع مردم‌و حوزه ی انتخابیه بر منافع شخصی و ستاد های انتخاباتی، لازمه ی تداوم‌اعتماد رای دهندگان است که در این دوره از نمایندگی مجلس در حوزه ی انتخابیه تبریز و آذرشهر و اسکو،این‌ مسئله به کلی رنگ‌باخته است.
نمایندگان تبریز به جای همگرایی و هم‌افزایی برای جلب اعتبارات ملی و لابیگری پارلمانی به نفع شهر و استان،دست به رقابت با یکدیگر در انتصاب ها زده اند که عیار نمایندگی مجلس در شهر تاریخ ساز تبریز  را بطور بی سابقه ای تنزل داده است.
در آستانه ی بررسی برنامه توسعه هفتم که فرصت طلایی کار نمایندگان برای جذب ردیف های ملی برای استان‌ و تبریز  است، و استان های دیگر در تقلا برای این‌منظور هستند،عده ای از نمایندگان تبریز در کنار نطق های نوبتی و بی خاصیت در صحن علنی پارلمان که هیچ گره ای از مشکلات متعدد استان‌نگشوده است، زود هنگام چادر های  ستاد های انتخاباتی خود را برای مجلس دوازدهم برپا داشته و  خود را مشغول  عزل و نصب مدیران سازمان ها ی کوچک و بزرگ استان  کرده اند.
برکناری مدیر کل آموزش و پرورش استان از جمله ی آخرین سرگرمی های  زیانبار و غیر اولویت دار  حضرات نماینده بود که اخیرا رخ داد. این آقایان اگر صداقت و نگرانی در امر آموزش و پرورش استان  دارند چرا به جای دخالت در عزل و نصب ها به فکر جذب اعتبارات آموزش و پرورش ملی برای  استان  نمی افتند؟
آیا نمایندگان مجلس  از افت شاخص قبولین کنکور و حضور ناچیز و در حد صفر  درصدی دانش آموزان استان در تیم های کشوری المپیاد اطلاع دارند؟چرا به جای تقویت ملزومات توسعه ی آموزشی استان که وظیفه ی اصلی نمایندگان مجلس است ،فقط به فکر  زور آزمایی در  جابجایی این‌و آن‌از ادارت هستید؟آ
 تاکی مردم‌تبریز گروگان ریاست طلبی برخی نمایندگان کم‌کار و کم‌حوصله و دخالت ستاد های انتخاباتی آنان در امور اجرایی باشند؟
اگر این نمایندگان مدعی صداقت هستند که دلسوز تبریز و مردم هستند در مدت باقی  مانده از دوره نمایندگی، دفتر مشترکی جهت حضور و رسیدگی به در خواست های مردم‌و رسانه ها  تاسیس کنند تا معلوم‌شود تا چه حد در قبال این شهر به دور از جناح گرایی،همگرایی دارند که در غیر اینصورت کارکرد نمایندگی موثر که همان شتاب دادن به توسعه ی منطقه است،از ایشان ساقط خواهد شد.
اگر برخی نمایندگان فعلی خسته اند و حوصله ی کار مفید و موثر و بدور از گرایش های شخصی،ندارند ،در دوره ی جدید نمایندگی  لطفا احساس مسئولیت نکنند! تا شهروندان تبریزی بتوانند افراد علاقه مند به توسعه ی استان و تبریز   را راهی پارلمان‌نمایند.

محمد باقرواصلی - حقوق دان
انتهای پیام/
کم کاری نمایندگان تبریز در مجلس/ تبریزی ها در گروگان ریاست طلب ها! نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار