معاون امور تحقیقاتی و صنعتی وزارت دفاع؛

وزارت دفاع پوشش وسیعی از فناوری‌ها را دنبال می‌کند

1401/09/22 - 20:58 - کد خبر: 83137 نسخه چاپی

نصر: معاون امور تحقیقاتی و صنعتی وزارت دفاع با بیان اینکه این وزارتخانه پوشش وسیعی از فناوری‌ها را دنبال می‌کند، گفت: مجموعه وزارت دفاع از کف اقیانوس تا مدار ژئو و تجهیزات نوین مرتبط با علوم دریایی را دنبال می‌کند.

به گزارش نصر، افشین نادری شریف، معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه برگزاری چهارمین نمایشگاه ایران ساخت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در این نمایشگاه فناوری‌های مورد نیاز وزارت دفاع در سه مقطع زمانی فناوری‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت ارائه شده است و این وزارتخانه تمام حوزه‌های فناوری را در سطح کشور پوشش می‌دهد.
وی افزود: در حوزه فناوری‌های کوتاه‌مدت می‌توان به حوزه‌های پهپاد، هوش مصنوعی و رباتیک و فناوری اطلاعات اشاره کرد؛ همچنین در حوزه فناوری‌های میان‌مدت می‌توان از حوزه‌های توسعه انرژی، لیزر و فتونیک، حسگر‌ها و آشکارساز‌ها و مواد پیشرفته نام برد.
معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص جزئیات و زیرشاخه‌های فناوری‌های بلندمدت، گفت: ارتقای قابلیت و توان‌افزایی فردی، علوم شناختی، فناوری زیستی، الکترونیک، میکروالکترونیک و الکترومغناطیس نوین، فناوری‌های نوظهور فضایی و کوانتوم از جمله مهمترین محور‌های فناوری‌های بلندمدت وزارت دفاع محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه وزارت دفاع پوشش وسیعی از فناوری‌ها را دنبال می‌کند، گفت: مجموعه وزارت دفاع از کف اقیانوس تا مدار ژئو را به لحاظ تنوع فناوری‌ها و تجهیزات نوین مرتبط با علوم دریایی، دنبال می‌کند.
معاون امور تحقیقاتی و صنعتی وزارت دفاع تصریح کرد: در حوزه چالش‌های فناورانه که بخشی از رویکرد وزارت دفاع را در این نمایشگاه تشکیل می‌دهد، در واقع به دنبال تأمین نیازمندی‌های فناورانه وزارت دفاع هستیم که توسعه سامانه و سلاح‌های مورد نیاز از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.
 نادری شریف درباره نحوه انعقاد قرارداد در حوزه چالش‌های فناورانه، گفت: در صورتی که تیم فناور یا شرکت‌های دانش‌بنیان در خصوص اجرای این حوزه‌های گلوگاهی اعلام آمادگی کنند، پس از آنکه توانمندی آن‌ها احصا شد، یک تفاهمنامه همکاری میان طرفین منعقد خواهد شد و سپس وارد مرحله امضای قرارداد می‌شویم.
وی افزود: البته در سال‌های گذشته نیز قرارداد‌های متعددی در راستای رفع نیاز‌های گلوگاهی وزارت دفاع با نخبگان دانشگاهی، تیم‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد و اجرا کرده‌ایم.
معاون امور تحقیقاتی و صنعتی وزارت دفاع خاطرنشان کرد: وزارت دفاع در سالجاری بیش از ۳۰ رویداد فناورانه گلوگاهی را در دستورکار خود قرار داده و از ابتدای سالجاری نیز بیش از هشت رویداد را در حوزه‌های مختلف برگزار و در فرآیند عملیاتی قرار داده است.
 نادری شریف با اعلام این خبر که وزارت دفاع در نمایشگاه «تستا» از پنج رویداد مسأله‌محور رونمایی خواهد کرد، گفت: در واقع استارت برگزاری این رویداد‌ها در این نمایشگاه کلید خواهد خورد.
وی در ارتباط با معرفی پنج رویداد مسئله‌محور بیان کرد: این رویداد‌ها در حوزه‌های متعدد از جمله ژئوماتیک، دریای هوشمند، لیزر و فوتونیک، فوجی و رویداد پردازش تصویر و زنجیره غذایی غذایی ارائه و در این نمایشگاه رونمایی خواهند شد که نخبگان می‌توانند متناسب با عناوین اعلامی، پیشنهادات خود را در این رابطه برای ما ارسال کنند.
نادری شریف افزود: وزارت دفاع برای طرح‌های ارسالی منتخب در خصوص این رویداد‌های فناورانه، طرح‌های حمایتی و تشویقی قابل‌توجهی در نظر گرفته که اطلاعات لازم در این رابطه در سامانه‌های مرتبط درج شده است.
انتهای پیام/
وزارت دفاع پوشش وسیعی از فناوری‌ها را دنبال می‌کند خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار