واکنش شرکت گاز به اظهارات مدیر نیروگاه تبریز :

گازرسانی در بخش نیروگاهی بیشتر از تعهدات تحقق یافته است

1401/09/22 - 09:52 - کد خبر: 83054 نسخه چاپی

نصر: مدیر بهره برداری شرکت گاز استان آذربایجان شرقی گفت: مطابق روال سال های گذشته، گازرسانی در بخش نیروگاهی بیشتر از تعهدات تحقق یافته است.

به گزارش نصر، خسرو آریان پور به منظور شفاف سازی و اطلاع رسانی از روند گازرسانی در استان به مشترکین محترم افزود:  شرایط تأمین گاز بخش نیروگاهی و هر گونه احتمال قطع گاز بر اساس توافق نامه کشوری فی مابین شرکت ملّی گاز ایران و شرکت توانیر تعیین شده و وفق این معیار، شرکت های گاز استانی سهمیه تخصیصی توسط واحد دیسپچینگ شرکت ملّی گاز را به صورت روزانه به شرکت توانیر تحویل و این شرکت نحوه و میزان توزیع گاز بین نیروگاه های استان را تعیین نموده و شرکت گاز استان دخل و تصرفی در این نحوه توزیع ندارد.
وی پیرو اظهارات مدیر نیروگاه تبریز مبنی بر تعاملات سازنده شرکت گاز استان و بخش نیروگاهی در نشست خبری مربوطه، اظهار داشت:این شرکت در راستای عمل به مسؤولیت های اجتماعی خود و حفظ محیط زیست استان و علی رغم موازنه تولید و مصرف گاز در کشور، تاکنون سهمیه کشوری  تخصیص یافته به نیروگاه ها را تأمین کرده است.
آریان پور درخصوص مصارف گاز بخش نیروگاهی تصریح کرد: در 8 ماه سالجاری نیروگاه ها جمعاً 1930 میلیون مترمکعب گاز مصرف کرده اند که این رقم در مقایسه با 8 ماه سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.
وی  با اشاره به سراسری بودن شبکه گاز کشور و عدم موازنه تولید و مصرف اذعان داشت: اولویت تأمین گاز، بخش خانگی و مصارف گرمایشی مردم بوده که هم اکنون 60 درصد مصارف گاز استان را به خود اختصاص داده و حاکی از مصرف بی رویه گاز می باشد.
مدیربهره برداری شرکت گاز استان ضمن شفاف سازی موضوع ابراز امیدواری کرد: هر شهروند با مدیریت مصرف در ادای مسؤولیت های اجتماعی خود نسبت به جامعه تلاش نموده و سایر بخش های نیروگاهی و صنعتی نیز بر اساس استانداردهای روز و دستورالعمل های کشوری می بایست با حفظ آمادگی های لازم برای بکارگیری سوخت دوّم و سایر اقدامات لازم برای حفظ محیط زیست اقدام کنند.


مدیرعامل نیروگاه حرارتی تبریز چه گفته بود؟
گزارش نصر می افزاید، "عبدالرضا قلی پور"  مدیرعامل نیروگاه حرارتی تبریز اخیرا در نشستی خبری با رسانه ها به انتقادها از مازوت سوزی در نیروگاه تبریز اشاره کرد و گفت: مرکز دیسپاچینگ ملی، سهمیه گاز نیروگاه تبریز را از 23 آبان ماه گذشته قطع کرده است و ما مجبور به پیروی از تصمیم گیری‌های ملی در حوزه مدیریت انرژی هستیم.
قلی پور افزود: عملاً گازی به نیروگاه تبریز تخصیص نمی‌یابد که ما از گاز استفاده کنیم و مردم عزیز بدانند نیروگاه تبریز برای تامین انرژی برق مجبور به استفاده از سوخت جایگزین مازوت است

انتهای پیام/
گازرسانی در بخش نیروگاهی بیشتر از تعهدات تحقق یافته است نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار