مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان؛

کشاورزان آذربایجان شرقی ۸۰ میلیارد تومان غرامت بیمه محصولات دریافت می‌کنند

1401/09/21 - 18:24 - کد خبر: 83022 نسخه چاپی

نصر: مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: امسال غرامت بیمه محصولات کشاورزی استان در بخش زراعت با حداقل ۱۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۸۰ میلیارد تومان رسید.

به گزارش نصر، علی تبریزی، روز دوشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه پارسال ۷۰ میلیارد تومان غرامت از بابت بیمه محصولات کشاورزان استان در بخش زراعت پرداخت شده است، افزود: پارسال در بخش باغبانی نیز ۷۰ میلیارد تومان غرامت به باغداران استان پرداخت شده بود که پیش بینی می شود امسال نیز همین مبلغ به باغداران پرداخت شود.
وی اظهار داشت: هم اکنون حدود ۱۵ هزار هکتار از محصولات کشاورزی استان در برابر بلایای طبیعی بیمه شده و پیش بینی می شود تا پایان مهلت بیمه گری و با تمدید آن تا پایان بهمن، این میزان به سطح ۲۵۰ هزار هکتار سال گذشته برسد.
مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه روند بیمه محصولات کشاورزی در استان ادامه دارد، گفت: برخی عوامل از جمله افزایش تعرفه های بیمه در سال جاری نسبت به سال گذشته و افزایش آن از ۵۰ هزار تومان برای هر هکتار به ۱۳۰ هزار تومان و تاخیر یک ماهه در پرداخت یارانه وزارت جهادکشاورزی موجب شده تا میزان بیمه محصولات کشاورزی در استان تاکنون کمتر از سال گذشته باشد.
تبریزی، تاخیر یک ماهه در پرداخت غرامت از سوی صندوق نسبت به سال گذشته و عدم ارایه لیست کشاورزان از سوی سازمان جهاد کشاورزی به نمایندگی ها برای بیمه کردن محصولات کشاورزی آن ها را از دیگر دلایل این کاهش اعلام کرد.
وی یادآوری کرد: با توجه به اینکه هم اکنون یارانه وزارت جهادکشاورزی و غرامت بیمه محصولات کشاورزی از سوی این صندوق در حال پرداخت است، پیش بینی می شود حجم بیمه محصولات کشاورزی استان تا مهلت بیمه گری رشد چشمگیری داشته باشد.
تبریز، ادامه داد: برای جلوگیری از بروز چنین مواردی باید تعرفه بیمه در ماه اول سال زراعی اعلام شود تا کشاورزان زودتر اقدام به بیمه محصولات خود کنند ولی امسال این تعرفه ها با یک ماه تاخیر اول آبان اعلام و این کار موجب تاخیر در بیمه محصولات کشاورزان شد.
بر اساس اعلام رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، امسال سطح پوشش بیمه محصولات کشاورزی استان از ۲۵۰ هزار هکتار سال گذشته به ۱۰ هزار هکتار تا این موقع از سال جاری کاهش یافته است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که حدود یک سوم آن آبی و بقیه به صورت دیم کشت می شود.
تولید سالانه محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی به پنج میلیون تن می رسد و این خطه یکی از قطب های کشاورزی ایران محسوب می شود.
انتهای پیام/
کشاورزان آذربایجان شرقی ۸۰ میلیارد تومان غرامت بیمه محصولات دریافت می‌کنند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار