خبر/

گره گشایی عملیاتی – عمرانی تقاطع غیر همسطح خلعت پوشان

1401/09/21 - 12:03 - کد خبر: 82985 نسخه چاپی

نصر: سال ها تلاش و پیگیری مداوم به نتیجه رسید و شریان اصلی ارتباطی شهرک خاوران به جریان افتاد.

به گزارش نصر، محمد حسین زاده شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: یکی از دغدغه های اصلی شهرداری منطقه 9، همواره ایجاد و تکمیل شریان های مهم ارتباطی شهرک خاوران با پیرامون خود  و نیز راه های ارتباطی با هسته ی اصلی تبریز می باشد.
وی افزود: آنچه به دنبال آن هستیم، تکمیل و راه اندازی بهینه و مناسب بزرگترین پروژه ی عمرانی، ترافیکی این منطقه طی روزهای آتی است که بی شک مردم قدرشناس شاهد افتتاح و راه اندازی آن خواهند بود.
حسین زاده اظهار داشت: در این راستا پروژه مهم خلعت پوشان  در روزهای اخیر وارد فاز جدید خود شده که با شتاب گیری و تسریع در اجرا و فرایند ساخت و پیشرفت آن، بیش از گذشته ملموس خواهد بود.
شهردار منطقه9 با اشاره به وجود موانع مختلفی در مسیر رشد و توسعه ی این پل افزود:  فرایند احداث تقاطع خلعت پوشان بدلیل وجود برخی موانع فراسازمانی و حقوقی از جمله تأخیر در جابجایی لوله های آب شرب جنوب شرق تبریز و همچنین عدم اجرای تفاهم نامه این منطقه با دانشگاه تبریز در خصوص مسیرگشایی بلوار 65 متری خاوران، دچار رکود شده بود که با تلاش و پیگیریهای شبانه شاهد رفع برخی از این موانع هستیم.
ایشان با اشاره به از سرگیری عملیات احداث این پروژه تصریح کرد: عملیات احداث و تکمیل پل خلعت پوشان ، با همت و جدیتی مضاعف آغاز شده و با اتمام این تقاطع ، کریدور شمال – جنوب شهرک خاوران، با اتصال اتوبان پیامبر اعظم (ص) به میدان بسیج تکمیل و نام آن بر لیست پروژه های شاخص شهرداری منطقه 9 افزوده خواهد شد.
حسین زاده در ادامه با تشریح اقدامات صورت گرفته گفت: در حال حاضر با مساعدت و همکاری اداره آب و فاضلاب تبریز، عملیات انتقال و جابجایی اصولی و فنی تأسیسات آبی شامل لوله های آب شرب 700 و 800 میلیمتری به طول 288 متر بر روی سازه تعبیه شده در رفوژ وسط پل خلعت پوشان در حال اجرا می باشد و این عملیات جابجایی تا پایان آذرماه به اتمام می رسد.
وی با اشاره به اهمیت پل خلعت پوشان و عملیات عمرانی و ترافیکی آن  گفت: این تقاطع غیر همسطح با سازه فلزی بطول دهانه 100 متر بدون ستون میانی و به عرض 50 متر به شکل قوسی با دارا بودن 4 رمپ و 4 لوپ بوده و با 56 حلقه شمع گذاری اجرا خواهد شد.
انتهای پیام/
گره گشایی عملیاتی – عمرانی تقاطع غیر همسطح خلعت پوشان نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار