گزارش اتحادیه جهانی کشتی از شکست باروز مقابل نماینده ایران؛

اولین گفتگوی با سوادکوهی پس از پیروزی به جردن

1401/09/21 - 11:11 - کد خبر: 82976 نسخه چاپی

نصر: کشتی‌گیر ایران توانست برای نخستین بار در تاریخ جُردن باروز را شکست دهد.

به گزارش نصر، جردن باروز (ایالات متحده آمریکا) هرگز در خانه خودش به کشتی‌گیر غیرآمریکایی شکست نخورده بود و از همه مهمتر هم هیچ کشتی‌گیر ایرانی تا به حال او را شکست نداده بود.
اما همه چیز زمانی تغییر کرد که علی سوادکوهی (ایران) توانست با پیروزی 6 بر 6 مقابل باروز در جام جهانی آیووا این اتفاق را رقم بزند. غلبه بر باروز در کشورش شرایط را برای سوادکوهی که اولین کشتی‌گیر ایرانی بود که قهرمان المپیک 2012 را شکست داد و حدود 15 سال طول کشیده بود، خاص‌تر شد.
قهرمان آسیا شاید با پیوستن به لیستی که تنها 5 کشتی‌گیر دیگر دارد، مسیر جدیدی را برای پیروزی مقابل باروز شکسته باشد، البته شاهکار او برای هدایت ایران به عنوان قهرمانی جام‌جهانی کافی نبود زیرا ایران در فینال با نتیجه 6 بر 4 به مقابل آمریکا شکست خورد و در جایگاه دوم جای گرفت. 
ایالات متحده آمریکا به رهبری قهرمان جهان کایل اسنایدر (ایالات متحده آمریکا)، پس از شکست باروز در 3 مبارزه متوالی پیروز شد تا با این اتفاق پانزدهمین قهرمانی خود در جام‌جهانی را به دست آورد. این مساله یک سال باورنکردنی را برای تیم کشتی آزاد ایالات متحده رقم می‌زند زیرا در ماه سپتامبر در مسابقات جهانی بلگراد هم عنوان قهرمانی جهان را به دست آورده بود.
این در شرایطی است که فینال در مقابل جمعیت مردم شهر آیووا آغاز شد و هر امتیازی که کسب می‌شد آنها کشتی‌گیران آمریکایی را تشویق می کردند.
سوادکوهی پس از شکست باروز گفت: می‌دانستم که عقب افتاده‌ام، اما باز به حرکت رو به جلو و هجومی فکر می‌کردم. یک فرصت عالی را برای گرفتن امتیاز از دست دادم. اما از همان دقیقه اول می‌دانستم که او اشتباه خواهد کرد.
سوادکوهی از روی تجربه صحبت می‌کرد زیرا باروز در مسابقات جام یاشاردوغو ترکیه در استانبول در ماه فوریه در راه پیروز شدن در مسابقه با وی بود که باروز در دقیقه پایانی توانست مقابل نماینده ایران به برتری برسد و از شکست فرار کند. البته نماینده ایران در آیووا این اشتباه را تکرار نکرد. 
وی گفت: خوشحالم که اولین ایرانی هستم که باروز را شکست دادم و مهمتر از آن در کشورش پیروز شدم. خوشحالم که مورد حمایت مردم ایران و مربیان هستم.
سوادکوهی همچنین از اعتماد مربیان ایران به باروز که در 2 فینال مسابقات جهانی محمد نخودی (ایرانی) را در آیووا شکست داده بود، گفت و در این مورد عنوان کرد: مربیان به ویژه مربی پژمان DOROKSTAR انرژی بیشتری در من گذاشتند و او معتقد بود که برنده خواهم شد.
در حالی که قمار ایران برای کشتی گرفتن سوادکوهی جواب داد، برای دیگر کشتی‌گیر ایران قاسمپور موفقیت‌آمیز نبود.
قهرمان 2 دوره اخیر وزن 92 کیلوگرم جهان، کامران قاسم‌پور (ایران) در حالی که ایران تلاش می‌کرد تا یک بُرد قطعی به دست آورد، بنا به دستور کادرفنی به وزن 97 کیلوگرم رسید تا با اسنایدر کشتی بگیرد. اما این تاکتیک نتیجه نداد.
اسنایدر که قهرمان مسابقات جهانی بلگراد شده بود، به وضوح کشتی‌گیر بزرگتر و بهتری بود و قاسم‌پور هرگز نتوانست با حمله وی را تهدید کند. 
انتهای پیام/
اولین گفتگوی با سوادکوهی پس از پیروزی به جردن پایگاه خبری و اطلاع رسانی رکنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار