گزارش/

رونمایی میلان ایتالیا از طرح ساخت استادیوم جنگلی

1401/09/21 - 10:33 - کد خبر: 82970 نسخه چاپی

نصر: شهر میلان ایتالیا به عنوان یکی از ورزشی‌ترین شهرهای جهان از طرح ساخت استادیوم جنگلی رونمایی کرد. این پروژه طبیعت را به قهرمان تماشای فوتبال تبدیل کرده و منظره شهری جدیدی را برای همه شهروندان اهدا می‌کند.

به گزارش نصر، معمار معروف ایتالیایی استفانو بوئری استادیوم جنگل بین‌المللی را برای میزبانی خانه جدید هواداران فوتبال تیم‌های میلان به عنوان نقطه عطفی جدید برای منطقه سن‌سیرو پیشنهاد کرد.
این پروژه طبیعت را به قهرمان تجربه فوتبال تبدیل کرده و منظره شهری جدیدی را برای همه شهروندان معرفی می‌کند. این پروژه در منطقه سن‌سیرو میلان واقع خواهد شد و برنده مسابقه‌ای است که در سال ۲۰۱۹ توسط تیم‌های اینتر و میلان اعلام شد. البته این استادیوم جدید بخشی از منطقه ورزشی و تفریحی میلان خواهد بود که مساحتی بالغ بر ۸۰۰ هکتار دارد تا منطقه سن سیرو را به یک مرکز ورزشی برای ورزش اروپا تبدیل کند.
این پروژه تونل پاتروکلوس را برای ساخت استادیوم در وسط یک پارک شهری ۴.۵ هکتاری جابجا خواهد کرد تا آن را از مناطق مسکونی دور ‌کند. در ضمن پلان‌های کامل شامل دفاتر، هتل، مرکز کنفرانس و فضای تجاری به همراه مجموعه ورزشی می‌باشد.
هدف این پروژه این است که طبیعت را به منصه ظهور برساند و یک تجربه فوتبالی دلپذیر را برای بازدیدکنندگانی که در میان درختان و پوشش گیاهی سرسبز احاطه شده‌اند، فراهم کند، در حالی که از مسابقه لذت می‌برند. معماران این پروژه به دنبال ایجاد یک ریه سبز برای کلان‌شهر و مکانی برای اتصال سبز در بافت شهری بودند.
هدف این پروژه کمک به آب‌وهوای شهر، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و مصرف انرژی است. به طور خاص، این استادیوم میزبان ۵۷۰۰ متر مربع بام سبز افقی، هفت هزار متر مربع نمای سبز با سه هزار 300 درخت و 56 هزارو 300 درختچه از ۷۰ گونه مختلف است که انتظار می رود سالانه ۱۶۲ تن دی اکسید کربن جذب کند. علاوه بر این، سطوح بزرگ فتوولتائیک عرصه را در بر گرفته و آن را خودکفا و سازگار با محیط زیست می‌کند.
این پروژه به دنبال معرفی راهی جدید برای تجربه ورزش، ادغام عملکردهای عمومی و منابع تاریخی در ارتباط با طبیعت است. این استادیوم به عنوان یک مرکز اجتماعی برای جامعه دو چندان می‌شود و چندین عملکرد جذاب از جمله مناطق تجاری، فضاهای موزه، سالن‌های ورزشی، مطبوعات و رستوران ها را در خود جای داده است. یک مسیر دویدن که در بالاترین سطح قرار دارد به کاربران مکانی برای تمرین، پیاده‌روی و لذت بردن از مناظر ارائه می‌دهد. برج نور به عنوان یک نقطه عطف درخشان برای تیم‌های میلانی است که هدف آن تقویت مدل «یک استادیوم برای دو تیم» است. با ساطع کردن نورهای قرمز و آبی - رنگ های دو تیم معروف در حالی که بسته به تیم در زمین تغییر رنگ می دهد.
این برج شامل موزه‌ای از هر دو باشگاه فوتبال و مجسمه‌های فوتبالیست‌ها و مربیانی است که عظمت فوتبال میلانی را ساخته‌اند. علاوه بر این، این پروژه دارای یک بنای یادبود است که همیشه برای عموم باز است و داستان‌ها، افسانه‌ها و خاطرات مربوط به تمام قرن گذشته استادیوم جوزپه مئاتزا را روایت می‌کند.
انتهای پیام/
رونمایی میلان ایتالیا از طرح ساخت استادیوم جنگلی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار