عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد:

گزارش وزیر بهداشت درباره افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی

1401/09/20 - 20:28 - کد خبر: 82945 نسخه چاپی

نصر: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از گزارش وزیر بهداشت و درمان به این کمیسیون درباره بهبود وضعیت تعرفه پرستاری و افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی خبر داد.

به گزارش نصر، رضا حاجی‌پور در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: در نشست امروز بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون آموزشی جهت ارائه گزارش عملکرد این وزارتخانه در کمیسیون حاضر و آماری از فعالیت‌های انجام شده در وزارت بهداشت حاضر شد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر بهداشت در خصوص موفقیت‌های حوزه بهداشت و درمان به ویژه در راستای مقابله با کرونا که با واکسیناسیون ۱۵۶ میلیون دُز آمار ابتلا به کرونا در کشور را به صفر رساند، توضیحاتی ارائه و درباره بیمه همگانی ۶ میلیون نفر به ویژه از سه دهک پایینی جامعه مواردی را بیان کرد.
حاجی‌پور ادامه داد: بهبود وضعیت تعرفه پرستاری، افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی و دستیاری نیز از دیگر مواردی بود که وزیر بهداشت در این خصوص توضیحاتی را ارائه کرد.
وی تصریح کرد: نمایندگان نیز در نشست امروز نقطه نظرات خود را بیان و به مواردی از جمله ضرورت توجه به حوزه پژوهش در وزارت بهداشت، ضرورت کنترل بازار دارو و قطع دست مافیای دارو و حمایت از شرکت‌های تولید واکسن اشاره کردند.
سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم اضافه کرد: همچنین در نشست امروز بر تقویت دانشگاه‌های علوم پزشکی، تقویت شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری تأکید و به ضرورت اصلاح بیمه سلامت و همگانی و تحت پوشش قرار گرفتن داروها و خدمات اشاره شد.
 انتهای پیام/
گزارش وزیر بهداشت درباره افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار