مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی مطرح کرد:

مصرانه بر لزوم بروزرسانی ساختار نیروگاه تبریز تاکید داریم/ نیروگاه تبریز فرسوده است

1401/09/20 - 19:20 - کد خبر: 82943 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی گفت: ما مصرانه بر اصلاح ساختار نیروگاه تبریز برای افزایش راندمان و کاهش مصرف انرژی و آب آن تاکید داریم.

به گزارش خبرنگار نصر، "سید محسن موسوی" ظهر امروز در نشست خبری با نمایندگان رسانه‌های آذربایجان شرقی با تشریح عملکرد صنعت برق استان، افزود: خوشبختانه با تلاش‌های شبانه روزی و بدون وقفه همکارانم در صنعت برق آذربایجان شرقی در سال 1401 کمترین اعمال خاموشی را در بخش خانگی داشتیم و تاکید وزیر نیرو و دولت هم بر همین بود که به هیچ وجه نباید در تامین برق خانگی مردم قطعی به وجود بیاید و ما علی رغم همه محدودیت‌ها موفق شدیم تابستان پایداری را در تامین برق خانگی پشت سر بگذاریم.
وی در ادامه به فعالیت نیروگاه حرارتی تبریز و انتقادات گسترده اخیر درباره آلایندگی زیست محیطی آن اشاره کرد و گفت: ما در نیروگاه‌های استان همه تلاش خودمان را برای رعایت پروتکل‌های زیست محیطی انجام می‌دهیم، اما ماهیت نیروگاه‌های بخار همین است و وقتی مرکز دیسپاچینگ ملی سهمیه گاز برای نیروگاه تبریز در نظر نمی‌گیرد، برای تامین برق مورد نیاز مردم و صنایع مجبور به استفاده از سوخت دوم هستیم.
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی به ماهیت و قدمت نیروگاه حرارتی تبریز اشاره کرد و افزود: تکنولوژی مورد استفاده در نیروگاه تبریز دستکم مربوط به 40 سال پیش است، اما نهایت تلاش ما همواره رعایت پروتکل‌های زیست محیطی و حفظ سلامت مردم در عین تامین انرژی برق آنها بوده است.
موسوی ادامه داد: سال گذشته دستور سوئیچ به سوخت مازوت از 16 شهریور ابلاغ شده بود، اما خوشبختانه امسال زمان بیشتری از گاز طبیعی استفاده کردیم و سوئیچ مصرف سوخت به مازوت از 23 آبان انجام گرفت.
وی اظهار کرد: از لحاظ فنی استفاده از سوخت مازوت هزینه فنی و نگهداری بیشتری به ما تحمیل می‌کند، اما در شرایطی که تامین انرژی برق استان یک ضرورت است، چاره‌ای جز استفاده از سوخت مازوت نداریم.
موسوی گفت: با توجه به چالش‌هایی که اخیراً در زمینه استفاده از سوخت مازوت پیش آمده است، هماهنگی‌ها و پیگیری‌هایی از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی و استانداری انجام داده‌ایم تا حد امکان سوخت گاز طبیعی برای نیروگاه تبریز تامین شود، همچنان که در سال گذشته در دو مقطع 14 روزه و 7 روزه در زمستان، گاز طبیعی برای فعالیت نیروگاه تبریز تامین شد.
وی تاکید کرد: هر لحظه‌ای که به ما از طریق مرکز دیسپاچینگ ملی مجوز داده شود، سوخت نیروگاه تبریز را مجدداً به سوخت گاز طبیعی تغییر خواهیم داد.
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم سرمایه گذاری در حوزه انرژی و اصلاح ساختار نیروگاه تبریز تاکید کرد و گفت: نیروگاه تبریز فرسوده است، اما در سال گذشته 200 میلیارد تومان برای اورهال آن هزینه شده است و در نتیجه آن 160 مگاوات بر ظرفیت تولید آن افزوده شده است.
موسوی افزود: ما مصرانه بر اصلاح و بروزرسانی ساختار نیروگاه تبریز برای افزایش راندمان و کاهش مصرف انرژی و آب آن تاکید داریم.
وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: آذربایجان شرقی به 1720 مگاوات برق نیاز دارد، اما ظرفیت تولید فعلی استان 1300 مگاوات است و بر همین اساس ضرورت دارد بر توسعه نیروگاه تبریز و تشویق بخش خصوصی در سرمایه گذاری در حوزه نیروگاهی اهتمام ورزیم.
انتهای پیام/
مصرانه بر لزوم بروزرسانی ساختار نیروگاه تبریز تاکید داریم/ نیروگاه تبریز فرسوده است محمد سهرابی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار