رئیس سازمان امداد و نجات کشور خبر داد:

۱۳ هزار امدادگر، آماده مقابله با برف و کولاک/ایجاد پست‌های امدادی در ۱۰۰ گردنه خطرناک

1401/09/20 - 14:36 - کد خبر: 82919 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان امداد و نجات کشور از ایجاد پست‌های موقت در ۱۰۰ گردنه خطرناک کشور برای پشتیبانی از پایگاه‌های جاده‌ای در طرح امداد زمستانه و مشارکت ۱۳ هزار امدادگر در این طرح خبر داد.

به گزارش نصر، مهدی ولی پور با اشاره به آغاز طرح امداد زمستانه از ۲۳ آذر، اظهارداشت: طرح امداد زمستانه مانند سال‌های گذشته برای امدادرسانی در جاده‌های کشور قبل از آغاز فصل زمستان شروع می‌شود.
ولی‌پور با اشاره به فعالیت ۵۷۵ پایگاه ثابت و یکصد پست موقت در گردنه‌های خطرناک و در طول طرح زمستانه افزود: ۴۶۴ شعبه و دفتر نمایندگی، ۳۰۵ مرکز پشتیبانی امدادی، ۳۲ مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، ۳۵ مرکز آنست و ۲۲ مرکز امداد هوایی در این طرح شرکت می‌کنند که در مجموع یکهزار و ۵۳۳ مرکز امدادی و پایگاهی را شامل می‌شود.
به گفته رئیس سازمان امداد و نجات کشور، در این طرح بیش از سه هزار و ۵۰۵ خودرو عملیاتی شامل یکهزار و ۶۳ دستگاه آمبولانس، یکهزار و ۲۷۰ خودروی امدادی، ۱۹ اتوبوس امدادی، ۴۵۶ خودروی نجات، ۵۰ خودروی ویژه عملیات، ۱۱ خودروی فرماندهی عملیات، ۴۸۰ موتورسیکلت امدادی، ۱۲۲ موتورلانس و ۱۹ فروند بالگرد شرکت می‌کنند.
ولی‌پور با اشاره به حضور ۱۳ هزار امدادگر، افزود: چهار هزار و ۵۰۰ تیم عملیاتی فعال، ۳۱ تیم واکنش سریع، ۲۲ هزار داوطلب تخصصی امداد و نجات، سه هزار و ۴۰۰ نیروی عملیاتی تخصصی کادر، در این طرح حضور دارند.
وی یک از معضلات امدادرسانی به افراد در راه مانده را نبود علائم و نشانه‌های رانندگی در جاده‌ها و تونل‌ها دانست و افزود: همین مسئله باعث می‌شود تا بسیاری از رانندگانی که در راه مانده‌اند، ندانند در کجا هستند؛ بنابراین نتوانند محل دقیق خود را به ما بگویند و این مسئله باعث کند شدن امدادرسانی می‌شود.
ولی‌پور یکی دیگر از مشکلات پیشرو برای امدادرسانی را خاموش بودن روشنایی جاده‌ها دانست و تاکید کرد که این مشکلات با سازمان‌ها، نهادها و وزارتخانه‌های مربوطه مطرح شده است و به زودی حل می‌شود.
انتهای پیام/
۱۳ هزار امدادگر، آماده مقابله با برف و کولاک/ایجاد پست‌های امدادی در ۱۰۰ گردنه خطرناک خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار