معاون رئیس جمهور؛

بینش سیاسی دانشجویان و دانش آموزان ارتقا یابد

1401/09/20 - 12:10 - کد خبر: 82896 نسخه چاپی

نصر: معاون رئیس جمهور در امور مجلس، به پرسش‌های دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، پاسخ گفت و به تبیین و تشریح دستاوردها، برنامه‌ها و کار‌های دولت سیزدهم در ۱۵ ماه گذشته پرداخت.

به گزارش نصر، سید محمد حسینی در جمع دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با اشاره به تاکید رهبر فرزانه انقلاب درباره اهمیت این دانشگاه و دانشگاه فرهنگیان، گفت: حضرت آقا، دانشجویان این دانشگاه‌ها را افسران سپاه پیشرفت کشور توصیف کرده‌اند و این بسیار ارزشمند است. مهم‌ترین ثروت و دارایی یک کشور، نیروی انسانی با استعداد آن است و با توجه به نیروی انسانی می‌توان ظرفیت‌ها و منابع مادی را برای رفاه و امنیت خاطر مردم به‌کار گرفت، لذا باید به موضوع تربیت و شکوفایی استعداد‌های موجود در کشور اهتمام ویژه‌ای قائل شد و در این مسیر دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه شهید رجایی در خط مقدم قرار دارند.
 حسینی، تصریح کرد: با پیشرفت روزافزون جهان در عرصه علم و فناوری و دسترسی جوانان و نوجوانان به شبکه‌های مجازی ضرورت دارد دبیران آموزش و پرورش به‌طور مستمر سطح دانش خود را افزایش و بروز دهند تا بتوانند به سوالات و حتی ابهاماتی که در ذهن دانش آموز و دانشجو ایجاد شده است، پاسخ مناسب بدهند.
 معاون رئیس جمهور در امور مجلس، گفت: رهبر معظم انقلاب بر اجرای سند بنیادین آموزش و پرورش تاکید دارند و امروز دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی باید در مقابل عده‌ای که قصد داشتند سند ۲۰۳۰ را در کشور ترویج کنند، تلاش مضاعفی برای بهبود شرایط در حوزه آموزش و تربیت نسل جوان انجام دهند.
 حسینی با اشاره به اقدام دولت سیزدهم در اجرای نظام رتبه‌بندی بعد از وقفه و تعللی که دولت‌های گذشته در اجرای آن داشتند، اظهار داشت: در اجرای نظام رتبه‌بندی، ضمن توجه به حقوق و مزایای فرهنگیان، ارتقاء کیفیت آموزش در کشور مورد تاکید قرار گرفته است.
 معاون رئیس جمهور در امور مجلس، با اشاره به اهمیت و جایگاه نظام آموزش و پرورش در کشور، تصریح کرد: آموزش و پرورش در سال‌های نخستین پس از انقلاب و دوران دفاع مقدس از جایگاه رفیعی، برخوردار و روحیه فداکاری، ایثار و غیرت و جوانمردی و دفاع از تمامیت ارضی و احترام به هویت ملی در آن برجسته بود و ۳۶ هزار شهید دانش آموز نشان می‌دهد که مدرسه در تربیت، نقش مهمی دارد و انتظار می‌رود آینده‌سازان کشور با تربیت شما، چنین روحیه‌ای داشته باشند. 
 حسینی، تاکید کرد: ضمن توجه به رشد علمی دانش آموزان و دانشجویان، باید ارتقاء بینش سیاسی آنان نیز مورد توجه باشد تا به‌راحتی تحت تاثیر فضای کاذبی که دشمن ایجاد می‌کند، قرار نگیرند و نسبت به سرنوشت و آینده کشور خود احساس مسئولیت و دغدغه‌مندی داشته باشند.
 معاون رئیس جمهور در امور مجلس، با اشاره به دشمنی آمریکا با ملت ایران، گفت: دشمنی رژیم آمریکا با ایرانیان، مربوط به امروز و دیروز نیست و از ۶۹ سال قبل با کودتای ۲۸ مرداد و تلاش برای سیطره و تسلط بر حوزه‌های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی آغاز شد و امروز نیز آمریکا در سند راهبردی ۲۰۲۲ در کنار تاکید بر مهار چین و روسیه، بر موضوع ایران نیز اشاره کرده است و اغتشاش و آشوب‌های اخیر را می‌توان برای تداوم دشمنی‌ها علیه ملت ایران معنی کرد.
 حسینی، گفت: آمریکا در حوادث اخیر با صراحت از ناآرامی‌ها حمایت کرد و جان بولتون نیز از مسلح شدن مخالفان، خبر داد و در بیانیه روز‌های اخیر نیز دعوت به مسلح شدن کرده‌اند تا به زعم خود، درگیری خیابانی راه بیندازند، لذا نباید از کنار این مسائل، ساده‌انگارانه عبور کرد.
 معاون رئیس جمهور در امور مجلس، با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، تصریح کرد: برخی دولت‌های گذشته، نگاه سرمایه‌داری و لیبرالی به عرصه مدیریتی داشتند و در هشت سال گذشته، امور مردم به حال خود رها شده بود؛ طبیعی است که مشکلات و مطالبات انباشته شده‌ای در بخش‌های مختلف از جمله مسکن و اشتغال، شکل بگیرد و چنانچه ساخت مسکن، مزخرف نامیده نمی‌شد، امروز مردم و دولت در زمینه مسکن، شرایط بهتری داشتند.
 حسینی، گفت: جمهوری اسلامی ایران، متکی به مردم است و مردم‌سالاری واقعی را در این سرزمین شاهد هستیم، در حالی‌که حتی در آمریکا هیچ فردی خارج از دو حزب جمهوری خواه و دموکرات نمی‌تواند به سطوح بالای مدیریتی راه یابد. برخی کشور‌های مرتجع منطقه، کشور را ملک موروثی خود می‌دانند، اما افتخار نظام اسلامی این است که افرادی مانند شهیدان رجایی و باهنر و هزاران روستازاده با استعداد توانستند به مراتب بالای مدیریتی برسند.
 معاون رئیس جمهور در امور مجلس، درباره موضوع فیلترینگ، اظهار داشت: در حالی‌که در دوره گذشته با وجود توصیه‌های فراوان، عزم و اراده‌ای برای راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات وجود نداشت، اما در این دولت به‌طور جدی پیگیری می‌شود و حدود ۶۰ درصد زیرساخت‌های آن آماده شده است؛ ضمن اینکه بسترها و شبکه‌های مختلفی نیز در حال راه‌اندازی است تا به نیاز‌های متنوع مخاطبان، پاسخگو باشد.
 حسینی، تأکید کرد: در حوادث اخیر، از راه برخی شبکه‌های اجتماعی، نحوه ایجاد ناامنی و اغتشاش، آموزش داده و امنیت مردم و جامعه با خطر روبرو شد، لذا همچنان که در فضای حقیقی، اگر جاده‌ای ناامن باشد، آن را برای حفظ جان مردم مسدود می‌کنند، در فضای مجازی نیز چنین شرایطی صدق می‌کند.
 معاون رئیس جمهور در امور مجلس، گفت: متأسفانه فضای مجازی در اختیار دشمنان قرار دارد و آنها تصمیم می‌گیرند که مردم به چه موضوعاتی دسترسی داشته باشند و در این فضا حتی تصویر و نام سردار دل‌ها و حتی نام کودکی که خانواده خود را در حمله تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ علیه‌السلام از دست داده بود، ممنوع کرده‌اند.
 حسینی درباره وعده رئیس جمهور برای ساخت چهار میلیون مسکن، اظهار داشت: مرحوم مهندس رستم قاسمی که کارها و فداکاری‌های فراوانی در دفاع از حقوق ملت ایران داشت و در مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمنان، از نقش بی‌بدیلی برخوردار بود، مقدمات لازم برای ساخت مسکن را انجام داد و وزیر جدید نیز با روحیه و نشاط بالاتر، این مسیر را به سرانجام خواهد رساند؛ ضمن اینکه وعده رئیس جمهور برای ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در طول چهار سال است و این به آن معنا نیست که در یک ماه یا یک سال نخست، حتما باید یک میلیون مسکن، ساخته شده باشد.
 معاون رئیس جمهور در امور مجلس، درباره اقدام دولت برای تعیین نحوه و شرایط اعتراض، گفت: در یک سال گذشته، تجمعات صنفی مختلف در مناطق کشور جریان داشته و دولت نیز به درخوست‌ تجمع‌کنندگان توجه داشته و حرف‌ آنان را شنیده و پیگیری کرده، اما با این حال، قرار است شرایط مناسبی برای طرح اعتراضات در نظر گرفته شود.
 حسینی درباره کارهای دولت برای رفع مشکل آب مردم سیستان و بلوچستان، گفت: دولت، خود را موظف می‌داند با استفاده از روش‌های مختلف، برای رفع مشکلات مردم، اقدام کند و در این‌باره، به‌دنبال انتقال آب دریای عمان به این استان است.
 معاون رئیس جمهور در امور مجلس، درباره افزایش قیمت دلار در بازار، اظهار داشت: در یک سال گذشته، شاهد روند ثابت در قیمت دلار بودیم، اما در هفته‌های اخیر با اغتشاش و خبرسازی‌های دروغین، زمینه را برای ایجاد نوسان و نگرانی خاطر فراهم کردند و یکی از علل اغتشاشات، این بوده که کشور را از نظر اقتصادی، دچار مشکل و آتش ناآرامی‌ها را بیشتر کنند، اما دولت مصمم است با خدمت‌رسانی مضاعف و تلاش بی‌وقفه برای گره‌گشایی از مشکلات، اعتماد مردم و سرمایه اجتماعی را افزایش دهد.
انتهای پیام/
بینش سیاسی دانشجویان و دانش آموزان ارتقا یابد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار