محمدباقر قالیباف:

مردمی سازی اقتصاد مانع فساد می‌شود

1401/09/20 - 11:30 - کد خبر: 82888 نسخه چاپی

نصر: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ذات اقتصاد دولتی فسادزا است، تاکید کرد: مردمی سازی اقتصاد مانع فساد می شود و ما باید در همه قوا و سطوح اصل شفافیت را داشته باشیم.

به گزارش نصر، محمدباقر قالیباف روز یکشنبه در همایش ملی ارتقای شفافیت که با حضور سران قوا در سالن اجلاس سران برگزار شد، افزود: اقتصادی که بیش از ۸۵ درصد آن دولتی باشد، فساد زا است و باید اقتصاد را مردمی سازی کنیم.
رئیس قوه مقننه با تاکید بر مردمی سازی در همه امور و تبدیل ایده‌ها و نظرات به عمل و اجرا اظهار داشت: اعتماد مهمترین و اصلی‌ترین سرمایه ملی هر جامعه‌ای است و اگر ایده ها تبدیل عمل نشود، اثربخش نخواهد بود .
وی با تاکید بر اینکه امکان ندارد بدون شفافیت به کار آمدی برسیم، افزود: در حکمرانی نو بحث شفافیت یک اصل ملی است؛ همانطور که قانون اساسی را گزینشی انتخاب نمی‌کنیم و به آن به‌صورت همه‌جانبه اجرا می‌کنیم به همین دلیل نیز نیازمندیم امر شفافیت که یک امر ملی است را یکپارچه و بدون تبعیض به صورت مداوم ادامه دهیم.
قالیباف اظهار داشت: باید فاصله بین حرف و عمل را در موضوع شفافیت کاهش دهیم.
رئیس مجلس بر اصل ایجاد شفافیت در مبارزه با فساد تاکید کرد و گفت: وقتی شفافیت نباشد، دولت‌ها و حکومت‌ها نمی توانند به اهداف خود در مبارزه با فساد دست یابند.
قالیباف ذات انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را مبارزه با فساد بر پایه آموزه های دینی و مکتب قرآن عنوان کرد و گفت: امروز نظام به شفاف‌سازی و مبارزه با فساد به عنوان امری حیاتی و وظیفه شرعی تاکید دارد.
انتهای پیام/
 مردمی سازی اقتصاد مانع فساد می‌شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار