معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد:

انتقال کلینیک شیخ الرییس بزودی / راه اندازی کلینیک در بیمارستان کودکان سابق تبریز

1401/09/20 - 17:51 - کد خبر: 82860 نسخه چاپی

نصر: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در آینده نزدیک کلینیک شیخ الرئیس ۲ در محل بیمارستان کودکان قدیم در ششگلان راه‌اندازی خواهد شد و با این ترتیب نیاز مردم این مناطق برای مراجعه به مرکز شهر جهت دریافت خدمات پزشکی کاهش خواهد یافت.

به گزارش نصر، "جواد احمدیان" در گفتگو با نصر در پاسخ به اینکه انتقادات زیادی از سوی کادر درمانی و اداری بیمارستان در خصوص ایاب و ذهاب و تغذیه مطرح می شود، گفت: علت انتقاد کادر دوری مسیر بیمارستان مردانی آذر نسبت به بیمارستان کودکان ششگلان است ولی باید توجه کنیم که اولاً برای رفت و آمد کادر، سرویس در نظر گرفته شده و دوما با افزایش وسایل نقلیه عمومی در آینده رفت و آمد برای کادر و بیماران راحت‌تر خواهد شد. 
وی در ادامه در رابطه با کیفیت تغذیه کادر و بیماران توضیح داد: در مورد تغذیه با توجه به اینکه بیمارستان ها بیشتر هزینه های خود را از درآمد حاصله تأمین می‌کنند به علت عدم اشتغال تخت بالا در بیمارستان مردانی آذر فعلاً درآمد بیمارستان به حد کافی نیست و به همین دلیل غذای داده شده به کار و بیماران گاهی کیفیت مطلوب را ندارد که این مورد هم با افزایش ضریب اشتغال بیمارستان و افزایش درآمد، برطرف خواهد شد. 
احمدیان با اشاره به سوال خبرنگار نصر در رابطه با اینکه با توجه به مرکزیت این بیمارستان برای ارایه خدمات به کودکان چرا محل احداث خارج از شهر در نظر گرفته شده است؟ گفت: محل بیمارستان سال‌ها قبل و بر اساس نیازهای آینده و پیش‌بینی گسترش شهر تبریز جا یابی شده و با توجه به متراژی که برای ساخت این بیمارستان نیاز بوده یافتن محل مناسب در داخل شهر امکان‌پذیر نشده است. 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص برخی کم‌کاری ها و گلایه هایی که اقای مردانی آذر (خیر بیمارستان کودکان) نسبت به بیمارستان دارند تصریح کرد: از زمان مسئولیت تیم مدیریت جدید دانشگاه از یک سال قبل که سیاست و عملکرد ریاست دانشگاه و معاونت درمان همکاری کامل با خیر محترم جناب آقای مردانی آذر بوده و طبق خواسته ایشان انتقال بیمارستان و توسعه بخش های مختلف و راه اندازی خدمت های مختلف برای بیماران انجام شده است.
وی اضافه کرد: اخیراً نیز بخش های داخلی و بخش تکامل به بهره برداری رسیده است، همچنین طبق نظر ایشان فضای سبز محوطه نیز تکمیل شده ولی نواقصاتی نیز وجود دارد، همچون عدم نصب MRI و سی تی آنژیو که از جمله خواسته های حاج آقا مردانی آذر می باشد و انشاالله به زودی کار نصب آن‌ها نیز تکمیل خواهد شد. 
وی افزود: این موارد از کوتاهی نیست بلکه تکمیل بیمارستانی که بزرگترین بیمارستان فوق تخصصی اطفال کشور و بلکه خاورمیانه است نیازمند زمان و هزینه است همچنین در برخی از قسمت ها همچون بخش دیالیز و پیوند نیاز به خرید تجهیزات از خارج از کشور می‌باشد که کارهای اولیه انجام یافته و با کمک حاج آقا مردانی آذر انشاالله با تکمیل خرید و انتقال این تجهیزات بخش دیالیز و پیوند نیز در بیمارستان مردانی آذری راه اندازی خواهد شد. 
احمدیان در واکنش به خبر تعطیلی بخش دیالیزی بیمارستان کودکان مردانی آذر گفت: بخش دیالیز بیمارستان کودکان ششگلان فعلا فعال هست و با راه اندازی بخش دیالیز بیمارستان مردانی آذر، این بخش جهت خدمت رسانی به بیماران بزرگسال نیازمند دیالیز استفاده خواهد شد. 
وی در رابطه با اینکه آیا بخش دیالیزی بیمارستان کودکان مردانی آذر تعطیل خواهد شد یا خیر؟ گفت: به احتمال قوی تعطیل نکنیم و حتی بزرگسالانی که دیالیز دارند در آن منطقه نیز از خدمات دیالیز در بیمارستان کودکان بهرمند شوند اما مشکل آن جا است که باید در کنار دیالیز متخصصین مربوطه نیز حضور داشته باشند.
وی اضافه کرد:24 دستگاه دیالیزی برای کودکان خریداری شده که اگر این 24 دستگاه تازه به بیمارستان انتقال یابند این مشکلات حل خواهد شد، این دستگاه ها با همکاری خیر خریداری شده است.
احمدیان گفت: دیالیز بیمارستان کودکان صبح و عصر در بیمارستان کودکان مردانی آذر با تعیین وقت قبلی فعال است اما به دلیل اینکه تعداد مراجعین دیالیزی کمتر شده است دیالیز را برای کودکان در آن جا تعطیل خواهیم کرد فعلا، ان شا الله با دستگاه های دیالیز مردانی آذر بعد از انتقال به بیمارستان مشکلات رفع خواهد شد. 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در رابطه با کاهش تراکم کلنیک شیخ الرییس و انتقال آن، گفت: همچنان که می دانید علاوه بر کلینیک شیخ الرئیس کلینیک ها و مراکز درمانی زیادی در خیابان آزادی وجود دارند که موجب بروز ترافیک در این منطقه می شود، سیاست دانشگاه تمرکززدایی و ایجاد کلینیک های تخصصی دانشگاه در نقاط حاشیه شهر برای توزیع عادلانه خدمات بهداشتی و درمانی می باشد و برای همین منظور کلینیک های امام خمینی در کنار بیمارستان رازی و کلینیک اسدآبادی در خیابان بهار ایجاد شده و در آینده نزدیک کلینیک شیخ الرئیس ۲ در محل بیمارستان کودکان قدیم در ششگلان راه‌اندازی خواهد شد و با این ترتیب نیاز مردم این مناطق برای مراجعه به مرکز شهر جهت دریافت خدمات پزشکی کاهش خواهد یافت.
وی اضافه کرد: تراکم شیخ الرییس را کمتر خواهیم کرد، آن‌ جاپروانه کار دارد و در آینده نزدیک یک کلنیک در بیمارستان کودکان ششگلان و یک مرکز در کنار بیمارستان رازی و بیمارستان اسد آبادی را بعنوان کلنیک تخصصی در نظر گرفته ایم. 
وی در پایان گفت: کاهش تراکم کلنیک شیخ الرییس و انتقال آن به بیمارستان کودکان تا پایان سال جاری محقق خواهد شد.
انتهای پیام/
انتقال کلینیک شیخ الرییس بزودی / راه اندازی کلینیک در بیمارستان کودکان سابق تبریز محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار