سرپرست معاونت آموزش ابتدایی:

اجازه نخواهیم داد هیچ دانش‌آموزی به‌خاطر دغدغه مالی از تحصیل باز بماند

1401/09/19 - 17:13 - کد خبر: 82832 نسخه چاپی

نصر: سرپرست معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: اجازه نخواهیم داد هیچ دانش‌آموزی در کشور به‌خاطر دغدغه مالی از تحصیل باز بماند.

به گزارش نصر، معصومه نجفی، در نخستین جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزان عشایری آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تسلیت ایام فاطمیه، اظهار کرد: حضرت زهرا (س) الگوی عبودیت و بندگی بود، لذا باید دانش آموزان را با سیره زندگی ایشان آشنا کنیم. 
سرپرست معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: با بهره‌گیری از سبک زندگی فاطمی می‌توانیم آینده سازان کشور را در مسیر تعلیم و تربیت صحیح قرار دهیم. 
وی در ادامه با اشاره به ورود معاون اول رئیس جمهور به حوزه جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن دانش آموزان، گفت: نمی‌گذاریم هیچ دانش‌آموزی به خاطر مسائل مالی، بازمانده از تحصیل شود. 
سرپرست معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که سامانه ‎ای برای شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل سراسر کشور راه اندازی شده، گفت: تلاش می‌‎کنیم بعد از شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، دلیل بازماندن آن‎ها از تحصیل را شناسایی کرده و به تلاش خواهیم کرد مشکلات دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را برای بازگشت به کلاس درس و مدرسه رفع کنیم. 
نجفی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان کرمانشاه در حوزه برخورداری از معلمان ابتدایی، گفت: باید از این ظرفیت در جهت ارتقای آموزش دوره ابتدایی استفاده شود. 
وی با اشاره به توانمندی‎‌ها و استعدادهای دانش‌آموزان عشایری داشت و گفت: باید در جهت شکوفایی استعدادهای این دانش‌آموزان برنامه‌ریزی جدی صورت بگیرد. 
نجفی بر ضرورت برخورداری مدارس مقطع ابتدایی از امکانات ورزشی مناسب داشت و قول پیگیری در زمینه تجهیز مدارس به امکانات ورزشی را داد. 
در ادامه این نشست سرپرست معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از تعدادی از دانش‌آموزان خواست تا مشکلات و دغدغه‎‌های آموزشی مدارس خود را مطرح کنند. 
نبود امکانات ورزشی و آزمایشگاهی، نبود فضای ساختمانی مناسب، نداشتن کتابخانه و… از جمله دغدغه‌های دانش‌آموزان مدارس عشایری استان کرمانشاه بود که از سوی دانش‌آموزان مطرح شد.
انتهای پیام/
اجازه نخواهیم داد هیچ دانش‌آموزی به‌خاطر دغدغه مالی از تحصیل باز بماند ایلنا - خبرگزاری کار ایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار