رییس کل دادگستری استان خبر داد:

گلایه مردم از رفتار کارکنان دستگاه قضا در آذربایجان شرقی

1401/09/19 - 11:44 - کد خبر: 82781 نسخه چاپی

نصر: رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: عمده گلایه و شکایت مردمی از دستگاه قضائی استان مربوط به نوع و نحوه برخورد تعدادی از کارکنان است.

به گزارش نصر، موسی خلیل اللهی روز شنبه در جمع گزینشگران قوه قضاییه منطقه شمالغرب کشور شامل استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، افزود: احترام و تکریم ارباب رجوع باید همواره در سرلوحه فعالیت های اداری و خدماتی قوه قضائیه باشد و کسی که از عمق جان به نظام اسلامی ارادت دارد و علاقمند و مطیع ولایت امر است بدون تردید در برخورد با مردم نیز رفتار مناسبی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه گزینشگران نباید کیفیت کارهای خود را فدای سرعت کنند، یادآور شد: بر همین اساس باید با همفکری و همکاری به بهترین شیوه ها و روش های گزینشی دست یابیم و با احراز حداقل های گزینش، در این مسیر با ریزش های احتمالی مواجه نشویم.
خلیل اللهی با تاکید بر گزینش افراد معتقد به نظام و انقلاب اسلامی در قوه قضاییه، اظهار داشت: باید توجه داشت که بهترین و مهمترین سرمایه نظام اداری کشور سرمایه های انسانی است و تنها سرمایه دستگاه قضایی نیز نیروهای انسانی است و نباید اقدامی انجام داد تا این نیروها از دست بروند و یا بی انگیزه شوند.
وی با تاکید بر اینکه گزینشگران قوه قضاییه در تأمین سرمایه انسانی متعهد اثرگذار و موثرند، ادامه داد: بین گزینش کارمندان و قضات نباید تفاوتی قایل شد و همچنان که قضات از حیث شرع، قانون و اخلاق مسئولیت های بسیار مهم و خطیری دارند و در راستای کشف حقیقت، احقاق حق مردم و ابطال باطل تلاش می کنند، کارکنان اداری نیز در به نتیجه رسیدن یک پرونده نقش به سزا و تعین کننده ای دارند.
رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی کیفیت کار گزینشگران را مهم برشمرد و اضافه کرد: با توجه به لزوم جذب کارکنان صالح و سالم در نظام اداری جمهوری اسلامی باید با همفکری و همکاری به بهترین نفرات رسید و با احراز حداقل های گزینش در مسیر بارورسازی نظام اداری تلاش شود.
انتهای پیام/
گلایه مردم از رفتار کارکنان دستگاه قضا در آذربایجان شرقی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار