در آیین سالگرد تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی؛

رئیس جمهور: اولین گام در تحول نگاه تحولی است/ کشور نیازمند به افزایش بهره وری است

1401/09/19 - 11:55 - کد خبر: 82777 نسخه چاپی

نصر: رئیس جمهور اولین گام در تحول را نگاه تحولی دانست و گفت: انگیزه و اندیشه تحولی مهم است که این دو نباشد تحول رخ نمی دهد.

به گزارش نصر، سید ابراهیم رئیسی روز شنبه در سی و هشتمین سالروز آیین سالگرد تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در تالار وحدت با عرض تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س) و تقدیر از برگزارکنندگان این نشست گفت: مباحثی که در حوزه علم و فرهنگ مطرح شده، حتما مفید و ارزشمند بوده است و در این ایام که در پرتو فرمایشات راهگشای رهبر معظم انقلاب که ایشان خود چهره عالم و فرهنگی و فرهنگ شناس هستند و رهنمودهای ایشان چراغ راهی برای شورای انقلاب فرهنگی و همه اهل علم و فرهنگ است.
رئیس جمهور در ادامه گفت: برای تحول لازم است نگاهی به آنچه که تاکنون شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل کرده داشته باشیم و فاصله بین وضع مطلوب و موجود را کم را کنیم. همچنین نگاه باید دقیق و نقادانه و کارشناسانه باشد آنچه از این شورا انتظار می رفت که انجام شود . شورا اگر بخواهد آنچه انجام شده یا نه باید به اسناد بالادستی نگاه کند و روزهای آغازینی که امام راحل نکاتی را بیان کردند که هدف من از شورای انقلاب فرهنگی چیست؟.
رئیس جمهور گفت: به نظرمن برای اینکه تحول را بتوانیم اجرایی و عملیاتی کنیم باید به آنها نگاه شود و معلوم شود شورا در این ادوار تا امروز بر اساس اسناد بالادستی در چه بخش های موفق بوده و کاستی که وجود دارد به سرعت جبران کند. شورای عالی انقلاب فرهنکی هر کدام از این واژگان اقتضایی دارد و این اقتضای جمعی است که ماموریت دارند به عنوان حفظ فرهنگ انقلاب اسلامی و هم ارتقا این فرهنگ.
رئیسی تاکید کرد که در تحول یک الزاماتی است اولین گام در تحول نگاه تحولی است . انگیزه و اندیشه تحولی مهم است که این دو نباشد تحول رخ نمی دهد و دوم باید در فرایندها توسط اهل فن و خرمندان بازنگاه شود که آیا این فرایندها با یک کار تحولی هم زسازی دارد یا نه؟
انتهای پیام/
رئیس جمهور: اولین گام در تحول نگاه تحولی است/ کشور نیازمند به افزایش بهره وری است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار