رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان؛

دمای هوا در ورزقان به ۱۰ درجه زیر صفر رسید

1401/09/18 - 13:45 - کد خبر: 82714 نسخه چاپی

نصر: رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ورزقان با دمای منفی ۱۰ درجه سانتی گراد به عنوان سردترین شهر استان ثبت شد.

به گزارش نصر، محمد امیدفر، روز جمعه در گفت و گویی با بیان اینکه در این بازه زمانی به غیر از میانه مردم تمامی شهرهای استان دمای زیر صفر درجه را تجربه کردند، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوا در شهرهای سراب و چاراویماق منفی هشت درجه، در بستان آباد منفی هفت درجه و در اهر منفی ۶ درجه سانتی گراد ثبت شده و میانه با یک درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین شهر استان بود.
وی با اشاره به اینکه در این مدت دمای هوا در تبریز به منفی سه درجه سانتی گراد رسید، اظهار داشت: بررسی نقشه های هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که در پنج روز آینده جوی نسبتا پایدار در سطح استان حاکم می شود.
رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در این مدت با توجه به گذر امواج تراز میانی جو، در برخی نواحی استان به ویژه منطقه ارسباران افزایش ابر، وزش باد و بروز پدیده مه دور از انتظار نیست.
امیدفر، ادامه داد: در پنج روز آینده در دمای هوای استان تغییرات قابل ملاحظه ای روی نخواهد داد.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
انتهای پیام/
دمای هوا در ورزقان به ۱۰ درجه زیر صفر رسید خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار