خبر/

پیام تسلیت استاندار آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز برای درگذشت اسفندیار قره باغی

1401/09/17 - 19:40 - کد خبر: 82692 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان‌شرقی و نماینده ولی فقیه در استان در پیام‌های جداگانه‌ای، درگذشت استاد اسفندیار قره‌باغی،هنرمند متعهد و انقلابی، را تسلیت گفتند.

به گزارش نصر، در پیام حجت الاسلام والمسلمین محمد علی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز آمده است: جامعه هنری و هنر دوست ایران، اسفندیار قره‌باغی، صدای ماندگار انقلاب و بزرگ مردی از تبار فرهنگ و هنر را برای همیشه از دست داد.
در این پیام اضافه شده است: این استاد موسیقی و آواز را نسل‌های دیروز و امروز با آثار و سرودهایی که مضمون جنگ و انقلاب دارد، می‌شناسند؛ صدایی که با ترانه و آهنگ حماسی "آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو" در جان همه آزادی خواهان و استکبارستیزان وطن پرست نشست و ماندگار شد.
امام جمعه تبریز در این پیام یادآور شده است: اسفندیار قره‌باغی، نامی بزرگ و جریان‌ساز در عرصه هنر انقلاب است که با طنین پرشکوهش در وادی موسیقی انقلاب و دفاع‌مقدس در مهمترین و عظیم‌ترین رویدادهای تاریخ معاصر کشور نقشی بی بدیل ایفا کرده است.
پیام امام جمعه تبریز حاکی است: دکتر قره باغی، چهره شاخص موسیقی کشور با رهبری گروه کُر تالار وحدت، رهبری گروه کُر صدا و سیما، ریاست مرکز سرود و آهنگ‌های انقلابی و ریاست کمیته آواز کلاسیک خانه موسیقی، مسئول موسیقی رادیو و نایب رئیس کانون هنرمندان ایران، خوانندگان و موسیقیدانان بسیاری را تربیت و تقدیم جامعه موسیقی ایران عزیز کرده است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از مرحوم قره باغی به عنوان «حنجره انقلاب در برابر استکبار» یاد و خاطرنشان کرده است: نام زنده یاد اسفندیار قره‌باغی یقیناً در کنار نام بزرگان موسیقی برای همیشه بر تارک سپیدۀ فرهنگ پُربار موسیقایی این سرزمین خواهد درخشید.
استاندار آذربایجان شرقی هم در پیام تسلیت خود آورده است: خبر درگذشت هنرمند متعهد و انقلابی، استاد اسفندیار قره‌باغی، جامعه هنری استان را در غم فقدان یکی از بزرگان هنر انقلاب فرو برد و موجب تألم و تأثر فراوان شد.
در پیام عابدین خرّم تصریح شده است: استاد قره‌باغی که بحق او را صدای انقلاب می‌دانند، از پیشگامان هنر متعهد و انقلابی در عرصه موسیقی و سرود محسوب می‌شود و بدون شک، آثار ماندگار او در نشر و ترویج آرمان‌های انقلاب و مبارزه با استکبار جهانی در گنجینه فرهنگ و هنر این مرزوبوم جاودانه خواهد ماند.
اسفندیار قره باغی، ملقب به «صدای انقلاب»، روز گذشته در سن ۷۹ سالگی به دلیل بیماری در یکی از بیمارستان های تبریز درگذشت.
انتهای پیام/
پیام تسلیت استاندار آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز برای درگذشت اسفندیار قره باغی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار