خبر/

آبرسانی به ۱۲۱ روستای آذربایجان‌شرقی توسط بسیج سازندگی

1401/09/17 - 15:58 - کد خبر: 82677 نسخه چاپی

نصر: سرپرست سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی از آبرسانی به ۱۲۱ روستای شهرستان‌های خداآفرین، ورزقان و هشترود با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش نصر، سرهنگ جواد ملک لو روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران فعالیت های بسیج را شامل دو نوع کمک های مومنانه و عمرانی دانست و افزود: اهدای بسته های معیشتی، جهیزیه، آموزشی جزو کمک های مومنانه است که در ایام کرونا نمود بیشتزی داشت و تداوم این اقدامات به صورت روزانه به همت ۴۲ هزار گروه جهادی همچنان برقرار است.
وی با اشاره به اجرای چهار طرح ملی با اعتبار کشوری توسط بسیج سازندگی آذربایجان شرقی گفت: آبرسانی به ۱۲۱ روستا از جمله این طرح ها است که با اقدامات زیرساختی انجام شده تعداد روستاها تا ۵۰۰ روستا نیز قابل افزایش است.
ملک لو با اشاره به طرح نهضت مسکن ملی اظهار کرد: تفاهم نامه ساخت سه هزار واحد مسکونی بین بسیج سازندگی و شرکت مادر عمران منعقد شده و احداث این واحدها با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست همچنین قرار داد احداث سه هزار واحد دیگر هم در شهرهای بالای یکصد هزار نفر استان در حال طی مراحل اداری است.
وی با بیان اینکه ۲۰۰ واحد مسکن هم اکنون توسط گروههای جهادی در دست احداث می باشد، است، افزود: یک هزار واحد نیز در مرحله آماده سازی زمین قرار دارد و نزدیک به ۳۰۰ واحد تا طبقه سوم سقف ریزی انجام شده است.
ملک لو با اشاره به دریافت چهار هزار و ۵۰۰ تن قیر رایگان از دولت گفت: همه این مقدار سهیمه سال گذشته جذب شده و برای آسفالت راه های روستایی، راه بین مزارع، جاده های منتهی به مزار شهدا و محوطه پاسگاه های انتظامی و حوزه و بسیج استفاده شده است.
سرپرست بسیج سازندگی آذربایجان شرقی از اجرای طرح درآمد پایدار برای مددجویان تحت عنوان جهاد روشنایی با همکاری شرکت برق خبر داد و افزود: طی تفاهم نامه ای با شرکت برق پنل های خورشیدی در منازل و پشت بام مددجویان نصب می شود که شرکت برق با قراردادی به مدت ۲۰ تا ۲۵ سال برق تولیدی این افراد را به قیمت روز و با ارزش افزوده همه ساله خریداری می کند.
ملک لو مرحله اول این طرح را با اجرای ۱۱۰ هزار واحد در کشور عنوان کرد و گفت: سهم آذربایجان شرقی در مرحله اول این طرح دو هزار واحد است که با هدف تولید انرژی پاک و حمایت از اقشار کم درآمد اجرا می شود.
وی همچنین با اشاره به ایجاد صندوق های قرض الحسنه در پایگاه ها خاطرنشان کرد: صندوق های قرض الحسنه که یک کار کاملا خودجوش مردمی و بدون ریالی کمک از دولت است، از سال ۱۳۹۷ با ایجاد یک هزار و ۱۷۰ صندوق کار خود را شروع کرده و تا امروز بانی کارهای عام المنفعه زیادی از جمله اشتغالزایی و رفع نیازهای واقعی نیازمندان شده است.
ملک لو موجودی این صندوق ها در بانک را ۲۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعلام و اضافه کرد: ۶۶ هزار و ۲۰۰ نفر عضو این صندوق ها هستند که تاکنون ۸۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به افراد وام پرداخت شده است.
سرپرست بسیج سازندگی آذربایجان شرقی میزان اشتغالزایی حاصل از این صندوق ها را ۱۳ هزار و ۷۵۷ نفر در قالب مشاغل خانگی و روستایی عنوان کرد.
وی همچنین با اشاره به وام اشتغالزایی تحت عنوان وام تبصره ۱۶ گفت: حدود ۵۰۰ میلیارد تومان از سهم استانی را جذب کرده ایم که تا سقف یکصد میلیون تومان به هر فرد وام داده می شود و در صورت داشتن کارگاه و به شرط بیمه نمودن افراد به ازای هر فرد به کار گرفته شده یکصد میلیون تومان تا سقف دو میلیارد تومان وام پرداخت می شود.
ملک لو همچنین کاهش هزینه های دولت در اجرای طرح های عمرانی و خدماتی در مناطق روستایی و محروم را مزیت مهم و اصلی بسیج سازندگی دانست و ادامه داد: چابکی، تخصص و تعهد از جمله ویژگی های بارز این گروه هاست که در بسیاری از حوزه ها کمک حال دولت و دستگاه های اجرایی بوده و در این مسیر آماده هرگونه تعامل و همکاری هستند.
وی گفت: بسیج سازندگی آذربایجان شرقی در چهارسال گذشته طبق قرارداد با کمیته امداد امام خمینی یکهزار و ۴۵ واحد مسکونی برای مددجویان استان احداث کرد.
ملک لو با اشاره به اهداف اصلی تشکیل بسیج سازندگی، تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر بسیج کردن جوانان کشور برای سازندگی، تعامل با ادارات و سازمان های دولتی برای تسریع در اجرای پروژه های محرومیت زدایی و خدمات رسانی به مناطق محروم، ایجاد روحیه خلاقیت و مسئولیت پذیری در بین جوانان، استمرار ارزش های بسیج و ایجاد روحیه جهادی و انتقال آن به میادین کار، تلاش و سازندگی را از جمله این اهداف برشمرد.
انتهای پیام/
آبرسانی به ۱۲۱ روستای آذربایجان‌شرقی توسط بسیج سازندگی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار