اقتصاد کلان در هفته ای که گذشت/

بخشودگی جرائم بیمه شخص ثالث/ تفاهم نامه تأمین مالی دانش بنیان ها

1401/09/17 - 14:06 - کد خبر: 82658 نسخه چاپی

نصر: سفر وزیر اقتصاد به سیستان و بلوچستان و تصمیمات آن، بخشودگی جرائم بیمه شخص ثالث، امضای تفاهم نامه تأمین مالی دانش بنیان، تغییر رئیس کل گمرک از مهمترین اخبار اقتصاد کلان در این هفته بود.

به گزارش نصر، سفر وزیر اقتصاد به سیستان و بلوچستان و تصمیمات آن، بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث، امضای تفاهم نامه تأمین مالی دانش بنیان، تغییر رئیس کل گمرک، الزام دستگاه‌ها به ارائه لیست پرداخت پاداش کارکنان به خزانه‌داری کل و صدور مجوز فروش و واگذاری شر کت پارس خودرو از مهمترین اخبار حوزه اقتصاد کلان در هفته اخیر بود.

سه تصمیم برای تسهیل فعالان اقتصادی سیستان و بلوچستان
وزیر امور اقتصاد و دارایی هفته اخیر در سفری به استان سیستان و بلوچستان از سه تصمیم مهم برای گره گشایی از مشکلات فعالان اقتصادی در استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: بخشودگی جرایم مالیاتی، پیگیری رفع تعهدات ارزی تعاونی‌های مرزنشین و همچنین استمهال معوقات کشاورزان از دستاوردهای سفر به استان سیستان و بلوچستان است.
در این راستا رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور یک روز پس از سفر خاندوزی به این استان برای بخشودگی مالیاتی مودیان حقیقی استان سیستان و بلوچستان در حکمی اجرای ماده ۱۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم را تا سقف ۱۰۰ درصد تا پایان سال جاری به مدیرکل امور مالیاتی این استان تفویض کرد.

بخشو دگی جرایم بیمه شخص ثالث
سید احسان خاندوزی در روز ملی بیمه با اعلام خبر بخشودگی جرایم بیمه شخص وسایل نقلیه موتوری اعلام کرد: همه جرایم در گذشته تا پایان این ماه بخشیده شده و اگر مردم تا ۳۰ آذر مراجعه کنند، بدون پرداخت هیچ جریمه ای می‌توانند از بیمه شخص ثالث استفاده کنند.
وزیر اقتصاد در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا این بخشودگی شامل همه وسایل موتوری از جمله ماشین آلات کشاورزی نیز می‌شود افزود: در خصوص موتور سیکلت و ماشین آلات کشاورزی از اواسط آبان ماه این امکان فراهم شده بود تا از این فرصت استفاده کنند اما چون اکثر مردم از وسایل نقلیه شخصی استفاده می‌کنند، این تا پایان آذر تسری داده شد به همه وسایل نقلیه موتوری زمینی.

امضای تفاهم نامه تأمین مالی دانش بنیان
با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری، رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و دارایی؛ تفاهم‌نامه همکاری تأمین مالی یک هزار شرکت دانش‌بنیان با بانک قرض الحسنه مهر ایران منعقد شد.
خاندوزی در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه سایر ابزارهای تأمین مالی نیز گفت: در بین انواع روش‌های تأمین مالی بانکی استفاده از تسهیلات قرض الحسنه، ویژگی بسیار ممتازی است که در تأمین مالی ۱۰۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران دیده می‌شود.

تغییر رئیس کل گمرک
وزیر امور اقتصادی و دارایی با صدور حکمی محمد رضوانی فر، مدیرعامل اسبق شستا را به سمت معاون وزیر و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد. پیش از این علیرضا مقدسی ریاست کل گمرک را بر عهده داشت.

الزام دستگاه‌ها به ارائه لیست پرداخت پاداش کارکنان به خزانه‌داری کل
سید رحمت‌اله اکرمی اعلام کرد: همه دستگاه‌های اجرایی به منظور تأمین کامل پاداش خدمت کارکنان دولت مطابق تخصیص اعتبار صادره سازمان برنامه و بودجه بر اساس درخواست وجه الکترونیکی از محل ردیف اعتباری مربوط، لیست پرداخت را مطابق دستور بانک مرکزی به منظور پرداخت مستقیم به ذی‌نفع ارسال کنند.
صدور مجوز فروش و واگذاری شر کت پارس خودرو
رئیس کل سازمان خصوصی سازی از صدور مجوز واگذاری شرکت پارس خودرو خبر داد و گفت: به دلیل اینکه پارس خودرو سهام مستقیم دولت محسوب نمی‌شود، هیأت مدیره و مجمع شرکت سایپا برای نحوه واگذاری و ارزشگذاری آن تصمیم می‌گیرد.
انتهای پیام/
بخشودگی جرائم بیمه شخص ثالث/ تفاهم نامه تأمین مالی دانش بنیان ها خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار