عضو شورای اسلامی شهر تبریز مطرح کرد:

جشنواره مجسمه‌ های‌ آهنی اقدام عملی برای ایجاد المان‌های فاخر در فضای شهری

1401/09/16 - 17:45 - کد خبر: 82582 نسخه چاپی

نصر: عضو شورای اسلامی شهر تبریز برگزاری جشنواره مجسمه‌های‌آهنی در تبریز را اقدام عملی برای ایجاد نشانه‌ها و المان‌های فاخر در فضای‌شهری عنوان کرد.

به گزارش نصر، روح‌الله‌ رشیدی در بازدید از روند اجرایی جشنواره مجسمه‌های‌آهنی در مجموعه تاریخی و فرهنگی ائل‌گلی با اشاره به کمبود نشانه‌ها و المان‌های‌ فاخر در سطح‌شهر تبریز و اینکه نمادها تاثیر پررنگی در معرفی و احیاء هویت‌شهری دارد برگزاری این جشنواره را ایده و اقدام عملی خوبی در راستای احیاء این هویت برشمرد.
وی خاطرنشان کرد: بخشی از حافظه ‌تاریخی و فرهنگی جامعه ناشی از وجود نمادها و المان‌های فاخرشهری است و جبران کمبودها و پر کردن خلاءهای موجود در این زمینه ضروری است.
 

رشیدی همچنین با اشاره به اینکه مجسمه‌های‌آهنی ساخته شده در این جشنواره با توجه به اینکه به طور مستمر معرض دید همشهریان عزیز و مهمانان گرامی قرار دارد می‌تواند به عنوان یک سرمایه و حرکت اجتماعی نیز محسوب شود.
رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر تبریز به نحوه استقرار آثار موجود در سطح‌شهر نیز اشاره و بر استفاده از عناصر ترکیبی در محل و اینکه این طرح‌ها و اثرها به صورت یک منظومه واحد در نظر گرفته شوند تاکید کرد.
انتهای پیام/
جشنواره مجسمه‌ های‌ آهنی اقدام عملی برای ایجاد المان‌های فاخر در فضای شهری نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار