مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی؛

توانمندسازی سمن‌ها جزو اهداف دولت سیزدهم است

1401/09/16 - 15:23 - کد خبر: 82566 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: توانمندسازی تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد جزو اهداف اصلی و مهم دولت سیزدهم است.

به گزارش نصر، محمد اسداللهی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در زمینه ارتقای سرمایه اجتماعی، توانمندسازی سمن ها در موضوعات مختلف است و در این راستا آموزش اعضای این سازمان ها و موسسات خیریه در دستور کار اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی قرار دارد.
وی از برگزاری کارگاه آموزشی توانمندسازی سازمان های مردم نهاد آذربایجان شرقی در زمینه امور بیمه ای خبر داد و با اشاره به اینکه این کارگاه از فردا در تبریز شروع می شود، اظهار داشت: عملکرد سازمان ها و موسسات خیریه در آذربایجان شرقی این خطه را به عنوان الگویی موفق در سطح کشور در ارائه خدمات اجتماعی و مددکاری تبدیل کرده است، بنابراین ضرورت صیانت از این الگو بیش از گذشته احساس می شود.
اسداللهی ادامه داد: ناآشنایی مدیران و اعضای سازمان های مردم نهاد با مقررات بیمه ای و کارگاهی سبب شده است در برخی موارد این سازمان ها با مشکلاتی روبرو شده و مجبور به پرداخت برخی جرایم مالی شوند که در این راستا اداره کل امور اجتماعی استانداری پس از برگزاری موفقیت آمیز دوره آموزشی مالیاتی و حسابرسی، دومین دوره کارگاه توانمندسازی سمن ها را در زمینه مقررات بیمه ای برگزار می کند.
وی توسعه و حمایت از تشکل های مردم نهاد استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: این کارگاه با همکاری اداره کل تامین اجتماعی استان با حضور اساتید و مدیران تامین اجتماعی برگزار خواهد شد.
در حدود ۸۰۰ سازمان مردم نهاد در آذربایجان شرقی فعال است که تعداد ۲۶۵ سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان فعالیت می کنند و از این نظر رتبه برتر کشوری را در اختیار دارد.
انتهای پیام/
توانمندسازی سمن‌ها جزو اهداف دولت سیزدهم است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار