اختصاصی نصر/

هفته پرحادثه در تبریز / رخنه حوادث بر آسمان تبریز

1401/09/16 - 08:42 - کد خبر: 82486 نسخه چاپی

نصر: در چند روز گذشته در حالی انواع اخبار حوادث تلخ از جان باختن چند نوجوان تا کشته شدن کارکنان بیمارستان در تبریز شنیده شد که این شهر دائماً جزء شهر های کم حادثه کشور معرفی می شود.

به گزارش نصر، شاید شروع این هفته برای تبریز آنچنان که باید خوشایند نبوده است و از عصر روز جمعه انواع و اقسام حوادث تلخ در تبریز رخ داد. این حوادث که شاید برخی از آنها هر چند سال یکبار ممکن رخ دهد، در این هفته بر آسمان تبریز رخنه کرد و خانواده هایی را داغدار کرد.
نوزاد رهاشده در تبریز
عصر روز جمعه نخستین خبر تلخ منتشر شد و بر اساس اعلام شیرخوارگاه احسان تبریز حوالی ساعت 8:30 شب نوزاد یک روزه در منظریه تبریز جلوی درب بهزیستی رها شده بود که با دستور مسئولان بهزیستی در شیرخوارگاه نور احسان پذیرش و بلافاصله اقدامات اولیه صورت گرفت و به دلیل داشتن مشکلاتی سریعا به بیمارستان کودکان منتقل شد.

حمله یک سرباز به کارکنان بیمارستانی در تبریز
در اولین حادثه این هفته هم روز شنبه حادثه تلخی در تبریز رخ داد و یکی از سربازان وظیفه در بیمارستان امام علی(ع) تبریز به علت اختلالات روانی با استفاده از چاقو به دو نفر از کارکنان درمانی بیمارستان حمله و آنها را مجروح کرد، که متاسفانه تلاش های درمانی در بیمارستان موثر واقع نشد و کارکنان مذکور در بیمارستان جان خود را از دست دادند.

4 زخمی در حادثه تیراندازی مسلحانه
در دومین حادثه روز شنبه بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آذربایجان شرقی بر اثر حادثه تیراندازی چهار نفر با شلیک سلاح ساچمه ای زخمی شدند و مجروحان حادثه به بیمارستان امام رضا(ع) تبریز منتقل شدند که حال دو نفر آنها وخیم اعلام شده است. بر اساس اعلام پلیس استان، علت این حادثه خصومت شخصی بوده و فرد ضارب دستگیر و یک قبضه اسلحه از وی کشف شده است.

مرگ دانش آموز تبریزی به دلیل نامعلوم
در سومین حادثه تلخ تبریز روز شنبه دانش آموز 15 ساله در پارک اندیشه بی هوش شده و توسط حاضرین به درمانگاه صحت منتقل شده بود و عوامل  اورژانس در محل درمانگاه حضور یافته و احیای قلبی ریوی را آغاز کرده بودند. این دانش آموز حدود ساعت 13 به بیمارستان طالقانی منتقل می شود  و در این حین بیمار فاقد هرگونه علائم حیاتی بوده است و عمل احیای قلبی ریوی  تا ساعت 14:10 ادامه می یابد اما متاسفانه بیمار به احیا جواب نداده و جان می بازد. پس از این حادثه پلیس جنایی و آگاهی در بیمارستان حضور داشته و علت فوت توسط پزشکی قانونی بررسی خواهد شد.

سقوط مرگبار نوجوان تبریزی از طبقه هفتم ساختمان مسکونی
در ادامه این هفته هم روز یکشنبه، دختر ۱۵ ساله تبریزی بر اثر سقوط از طبقه هفتم ساختمان محل سکونت جان باخت. این حادثه تلخ ساعت ۲۳:۵۳ یکشنبه سیزدهم آذرماه ۱۴۰۱ رخ داد که به دنبال گزارش سقوط دختر نوجوانی در شهرک خاوران تبریز اورژانس در محل حاضر شد و متأسفانه آیلین ۱۵ ساله بر اثر شدت جراحات وارده دردم جان باخته بود و طبق اطلاعات اولیه بدنبال مشاجره خانوادگی اقدام به این کار کرده است.

اقدام به خودکشی دختر نوجوان در تبریز
روز یکشنبه در اتفاقی مشابه دختر نوجوان تبریزی در منطقه الهی پرست تبریز از طبقه سوم خود را به زمین پرت کرد. این دختر نوجوان که گویا به دلیل مشکلات خانوادگی دچار فشارات روحی و عصبی بوده، خود را از طبقه سوم به پایین انداخت و در دم جان باخت.

از فروش مواد تا اعتصاب کارکنان
البته بجز این حوادث اتفاقات دیگری هم در این چند روز در تبریز رخ داد. از صف خرید مواد مخدر در یکی از محلات تبریز تا اعتصاب کارکنان بیمارستان سینا تبریز به دلیل عدم پرداخت حقوقشان جزء اخبار قابل توجه این هفته بودند.
البته روز شنبه استاندار آذربایجان شرقی در جلسه ای که با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و نمایندگان مجلس برگزار شد، اعلام کرد تبریز رتبه قابل قبولی در کشور از نظر معضلات اجتماعی دارد و جزء شهرهای سفید کشور محسوب می شود که با وجود وقوع چنین حوادثی احتمال صعود تبریز به رتبه های بالا در رده بندی جرم خیزی شهر های کشور وجود دارد.
انتهای پیام/
هفته پرحادثه در تبریز / رخنه حوادث بر آسمان تبریز حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار