یادداشت/

بلایی که نیروگاه حرارتی بر سر تبریز می‌آورد

1401/09/15 - 18:55 - کد خبر: 82470 نسخه چاپی

نصر: سال هاست که دیگر فصل خزان تبریز آن زیبایی گذشته‌اش را ندارد. سیاهی این روزهای آسمان تبریز از ابرهایش نیست، بلکه نتیجه سال‌ها بی‌تدبیری برخی مدیران نالایق شهری و استانی است.

دیرزمانی از وعده‌های مختلف مسئولان امر برای جلوگیری از مازوت سوزی نیروگاه حرارتی تبریز نمی‌گذرد، اما این روزها شاهدیم که چنین وعده‌هایی رنگ باخته‌اند و دیگر برخی مسئولان و نمایندگان مجلس درباره مازوت سوزی نیروگاه تبریز حتی برای حفظ کرسی مدیریت و نمایندگی‌شان هم که شده، هیچ انتقادی نمی‌کنند!
از سوی دیگر دیروز شرکت ملی گاز اطلاعیه‌ای صادر کرد و در آن اعلام کرد که احتمالاً به دلیل افزایش بیش از حد مصرف گاز در کشور، گاز برخی نیروگاه‌ها را قطع می‌کند و لاجرم نیروگاه‌ها باید روی به سوخت دوم یعنی مازوت بیاورند، اما این در حالی است که نیروگاه تبریز و بناب هفته هاست به مازوت سوزی روی آورده اند!
همواره از تدبیر سخن می‌گوییم، اما کجاست مدبری که برای حفظ سلامتی مردم چاره‌ای بیاندیشد و در محافل تصمیم‌گیری کمی هم برای حفظ سلامت شهروندان تدبیری بیاندیشد؟ تولید برق و تامین انرژی خانه‌ها و کارخانه‌ها به غایت مهم‌اند و کسی از کمبود برق و گاز شهرها و استان‌های کشور خوشحال نمی‌شود، اما سوال اساسی این است که چرا باید چنین مشکلی برای سال‌ها و سال‌ها تکرار شود و قرار است تا چه زمانی مشکل کمبود برق در تابستان و کمبود گاز در زمستان ادامه پیدا کند؟
در آخر اینکه مسئولان امر در سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت نیرو و دادگستری و... تا چه زمانی می‌خواهند به وضعیت به سلامت مردم بی‌توجه باشند؟ کاش مسئولان وزارت نیرو و نیروگاه تبریز کلاه خود را قدری بالاتر بگذارند، چرا که تبریز سال هاست دلگیرترین پاییز خود را تجربه می‌کند.
انتهای پیام/
بلایی که نیروگاه حرارتی بر سر تبریز می‌آورد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار