مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز خبر داد؛

افزایش ۱۰ درصدی حجم انتقالی گاز منطقه هشت کشور

1401/09/15 - 14:23 - کد خبر: 82436 نسخه چاپی

نصر: مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز گفت: حجم گاز انتقالی این منطقه به استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، زنجان، اردبیل، گیلان و کردستان با کاهش دما در ماه جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با افزایش ۱۰ درصدی همراه بوده است.

به گزارش نصر، فیروز خدائی، روز سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: حجم انتقال گاز منطقه هشت به استان های یاد شده با ورود موج جدید سرما و برودت هوا در آبان ماه سالجاری به سه میلیارد و ۲۱۵ میلیون متر مکعب رسید.
وی افزود: از مجموع گاز انتقالی در بازه زمانی یادشده، بالغ بر ۲ میلیارد و ۱۶۳ میلیون مترمکعب گاز به شرکت های گاز استان های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، گیلان، زنجان و کردستان جهت مصارف مختلف منتقل شده است.
وی افزود: همچنین در هشت ماهه سالجاری بالغ بر ۲۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی از طریق تاسیسات و خطوط لوله منطقه ۸ عملیات انتقال گاز ایران منتقل شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل بالغ بر ۱۰ درصد افزایش داشته است.
خدایی اظهار کرد: با برنامه ریزی های انجام شده از سوی شرکت انتقال گاز ایران و تلاش شبانه روزی همکاران منطقه ۸، تاسیسات و مراکز بهره برداری خطوط لوله این منطقه با ضریب اطمینان بالا در مدار سرویس قرار داشته و با هماهنگی دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، پایداری انتقال گاز در سرشاخه های مصرف همچنان برقرار می باشد.
مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز اظهار کرد: طبق پیش بینی های سازمان هواشناسی با حاکمیت سرما هوای اغلب شهرهای تحت پوشش این منطقه به زیر صفر کاهش یافته و طبیعتا مصرف گاز طبیعی نیز همچنان سیر صعودی خواهد داشت که امیدواریم هموطنان عزیز با مصرف بهینه این انرژی پاک، ما را در تداوم انتقال گاز به مبادی مصرف یاری کنند.
منطقه هشت انتقال گاز از مناطق دهگانه شرکت انتقال گاز ایران است که با سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط انتقال و ۹ تاسیسات تقویت فشار، گاز تحویلی از مبادی تولید را به استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و بخشی از استان های زنجان، کردستان و گیلان و پایانه صادراتی انتقال می دهد. منطقه ۸ عملیات انتقال گاز کشور در تبریز مستقر است.
انتهای پیام/
افزایش ۱۰ درصدی حجم انتقالی گاز منطقه هشت کشور خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار