رئیس قرارگاه جهادی مسکن شهرداری تبریز:

ساخت مسکن برای کم‌درآمدهای تبریز توسعه می‌یابد

1401/09/15 - 14:11 - کد خبر: 82435 نسخه چاپی

نصر: رئیس قرارگاه جهادی مسکن شهرداری تبریز گفت: با شناسایی اراضی مستعد ساخت و ساز در سطح مناطق دهگانه و هم‌افزایی ارگان های ذی‌ربط، فرآیند ساخت مسکن در این شهر به ویژه برای کم‌درآمدها توسعه و بهبود می یابد.

به گزارش نصر، محمد عزتی، روز سه شنبه در پنجمین جلسه کارگروه قرارگاه جهادی مسکن شهرداری تبریز افزود: در این راستا و بنا به تصمیم اعضای کارگروه جهادی مسکن شهرداری تبریز، مقرر شد که با شناسایی اراضی مستعد، برای هر یک از مناطق حداقل یک پروژه ساخت مسکن تخصیص یابد.
وی با اشاره به رویکردهای توسعه ای این قرارگاه، اظهار داشت: در اجرای این طرح تلاش می شود، همکاری و مشارکت عوامل دخیل در ساخت و ساز، انبوه سازان و کلیه بخش های شهرداری در فرایند ساخت مسکن و سیاستگذاری به منظور بسیج منابع و پتانسیل های دستگاه‌های ذی‌ربط و شهرداری به منظور هم‌افزایی در اقدامات و فرآیند ساخت مسکن به ویژه اجرای پروژه های بزرگ مقیاس جلب شود.
عزتی، ادامه داد: شهرداری تبریز آماده است اراضی مستعد و تسهیلات گوناگونی برای انبوه سازان و سرمایه‌گذاران برای ساخت مسکن کم درآمدها در این شهر ارایه کند.
به گزارش ایرنا، پنجمین جلسه کارگروه قرارگاه جهادی مسکن شهرداری تبریز با محوریت بررسی اراضی مستعد ساخت مسکن و اعلام گزارش پروژه های مناطق دهگانه و سازمان ها برگزار شد.
کلان شهر تبریز با مشکل مسکن اقشار کم درآمد به ویژه در مناطق حاشیه نشین است، به گونه ای که بیش از ۴۰۰ هزار نفر حاشیه نشین در این شهر وجود دارد که در برابر کوچک ترین حادثه غرمترقبه به شدت آسیب پذیر است.
کلان شهر ۱.۸ میلیون نفری تبریز دارای ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده است و در حدود ۲۵ درصد جمعیت این شهر در سکونتگاه های غیر رسمی و حاشیه شهر زندگی می کنند.
انتهای پیام/
ساخت مسکن برای کم‌درآمدهای تبریز توسعه می‌یابد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار