سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی، مطرح کرد؛

انتخاب چهره هنر انقلاب استان در هفته هنر انقلاب

1398/02/02 - 13:55 - کد خبر: 824 نسخه چاپی

نصر: سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی از انتخاب چهره هنر انقلاب استان و برگزاری هفته هنر انقلاب با بالغ بر 17 برنامه فرهنگی و هنری خبر داد.

به گزارش نصر، ظهر امروز نشست مطبوعاتی سرپرست حوزه هنری آذربایجان‌شرقی همزمان با آغاز هفته "هنر انقلاب" با حضور جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات استان برگزار شد.

"محمدحسین بلاغی" سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی در این نشست ضمن بیان اینکه به دنبال نام گذاری سالروز شهادت شهید "مرتضی آوینی" به نام روز "هنر انقلاب" و هفته هنر انقلاب از 20 الی 27 فروردین، حوزه هنری استان برنامه های متنوعی را در نظر گرفته است، اظهار داشت: با توجه به اینکه آثار و سرگذشت شهید آوینی را می توان به عنوان یکی از مرجع‌ها و مبداهای مبانی هنر ارزشی و انقلابی دانست، لذا حوزه هنری استان درصدد شناخت، تولید، نشر و ابلاغ هنرهای ارزشی و ارزش‌های انقلابی است و سعی دارد در این هفته در راستای حفظ هنرهای ارزشی برنامه های متنوعی را برگزار کند.

وی در ادامه به برخی از برنامه‌های هفته هنر انقلاب در استان اشاره کرد و گفت: نشست تخصصی شعر انقلاب، دیدار با خانواده شهد هنرمند، افتتاح نمایش‌نامه ‌خوانی «فیش آباد»، افتتاح نمایشگاه آثار تجسمی،  آیین عطرافشانی و غباروبی مزار شهدا، دیدار با پیشکسوت هنر انقلاب، برگزاری نمایشگاه کاریکاتور «دونالد سلمان» در حاشیه نماز جمعه و دیدار هنرمندان با نماینده ولی فقیه در استان از جمله این برنامه‌هاست. 

بالاغی افزود: برگزاری مراسم راوی عشق و مراسم زنگ آوینی، برگزاری کارگاه عملی پوستر و تصویرسازی با موضوع شعار سال، اکران عمومی فیلم سینمایی «غلامرضا تختی» برای اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، برگزاری نشست تخصصی راوی فتح و نشست تخصصی خوانش داستان و نقد و بررسی کتاب‎های «ماهی‌ها فلج نمی‌شوند» و «طریق» و همچنین برگزاری جشن هنر انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های هفته هنر انقلاب در تبریز است. 

سرپرست حوزه هنری استان در ادامه سخنان خود به انتخاب چهره هنر انقلاب سال از سال 98 در استان ها اشاره کرد و گفت: براساس ابلاغیه حوزه هنری کشور از سال 98 انتخاب چهره هنر انقلاب سال در استان‌ها در راستای کار قرار گرفته است که  در اختتامیه برنامه‌های هفته هنر انقلاب در 27 فرودین «چهره‌ی هنر انقلاب سال 97 آذربایجان‌ شرقی» از میان 9 هنرمند درنظرگرفته شده، انتخاب می‌شود. 

وی در ادامه از تهیه فیلم نیمه بلند «قالی باغ بهشت» خبر داد و گفت: موضوع این فیلم گردشگری، صنایع دستی آذربایجان و همچنین مدافعان حرم است که تا مردادماه تهیه می‌شود، همچنین حوزه هنری استان ساخت فیلم‌های 100 ثانیه‌ای در مورد آسیب‌های اجتماعی را نیز در برنامه خود قرار داده است. 

 بلاغی در بخش پایانی از سخنان خود از تهیه کتاب "انقلاب اسلامی در تبریز به روایت عکس و اسناد" خبر داد.

انتهای پیام/

انتخاب چهره هنر انقلاب استان در هفته هنر انقلاب نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار