یادداشت/

یک عذرخواهی و یک دنیا حسرت برای ایرانیان

1401/09/15 - 11:50 - کد خبر: 82393 نسخه چاپی

نصر: در جریان حذف تیم ملی ژاپن مقابل نائب قهرمان جام جهانی در عین شایستگی سرمربی این تیم به رسم فرهنگ ژاپن از مردم عذر خواهی کرد.

به گزارش نصر، تیم ملی ژاپن روز گذشته در حالی مقابل کرواسی در ضربات پنالتی نتیجه را واگذار کرد که این تیم در عین شایستگی توان حضور در مراحل بالاتر را هم داشت.
شاگردان هاجیمه موریاسو که در گروه مرگ رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حضور داشتند، توانستند با عبور از قهرمانان جام جهانی ادوار قبل یعنی آلمان و اسپانیا به عنوان صدرنشین گروه به دور بعد صعود کنند اما در مرحله یک هشتم نهایی با وجود پیروزی در نیمه اول، در ضربات پنالتی مقابل کرواسی، نائب قهرمان دور قبل شکست خورند و از جام خداحافظی کنند.
پس از این شکست هاجیمه موریاسو، سرمربی تیم ملی ژاپن همچون فرهنگ عذرخواهی در این کشور با تعظیم مقابل تماشاگران و هواداران ژاپنی شکست را قبول و از مردم ژاپن عذرخواهی کرد. اقدامی که شاید یکبار هم در ایران از سوی تیم ملی تجربه نشده و با وجود اشتباهات مکرر و شکست سنگین، اعضای تیم ملی یکبار هم از مردم عذرخواهی نکردند و در پایان پس از دو شکست مقابل تیم های انگلیس و آمریکا نه تنها چنین حرکاتی از سرمربی و مسئولان تیم مشاهده نشد بلکه به دلیل اعطای لقب ضعیف ترین تیم سوم حواله وارد کردن یک خودرو خارجی به این تیم اهدا شد؛ حواله ای که حتی برای افتخار آفرینان ایران در عرصه های بزرگ جهانی اهدا نشده است.
با این حال این فرهنگ نه در تنها در تیم ملی بلکه در کشور ایران هنوز نهادینه نشده و مردم این کشور در حسرت یکبار تماشای قبول اشتباهات توسط مسئولین و عذرخواهی آنها خواهند بود.
انتهای پیام/
یک عذرخواهی و یک دنیا حسرت برای ایرانیان حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار