طی دو هفته

استفاده هزار و ۵۰۰ تبعه خارجی از سامانه ثنا

1401/09/14 - 22:21 - کد خبر: 82368 نسخه چاپی

نصر: رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به امکان استفاده اتباع خارجی از سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی (ثنا) گفت: در ۱۵ روز گذشته بیش از ۱۵۰۰ تبعه خارجی در این سامانه ثبت نام کرده اند.

به گزارش نصر، محمد کاظمی فرد  امروز در بخش دوم نشست شورای عالی قضائی گفت: از ابتدای آذر تا به امروز، هزار و ۵۵۹ نفر از اتباع بیگانه از کشورهای افغانستان، عراق و پاکستان اقدام به ثبت نام در  سامانه ثنا کرده‌اند.
با ارائه خدمات‌رسانی الکترونیک به اتباع خارجی از سوی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، این گروه می‌توانند بخش قابل توجهی از امور خود را بدون مراجعه حضوری به مراجع قضایی حل و فصل کنند.
ارائه خدمات الکترونیک قضایی به اتباع از ابتدای شهریور امسال به صورت آزمایشی شروع به کار کرد و ابتدای آذر رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به انجام مراحل آزمایشی و همچنین نسخه‌گذاری نرم‌افزاری در سراسر کشور، از قابل استفاده بودن این سرویس در همه مراجع قضایی و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی خبر داد. آقای  کاظمی فرد گفت: با ارائه این سرویس، اتباع خارجی می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و همچنین مراجع قضایی نسبت به ثبت نام ثنا و به تبع آن امکان دریافت ابلاغ‌های الکترونیکی اقدام کنند.
اما ثبت نام و دریافت کد ثنا و ابلاغ‌های الکترونیکی، تنها امکانی نیست که در اختیار اتباع خارجی قرا گرفته است. در واقع، آنها همانند میزبانان ایرانی خود می‌توانند از سایر اطلاع‌رسانی‌های مهم که مرتبط با حوزه قضایی و دستگاه قضاست بهره‌مند شوند. از جمله این موارد می‌توان به ثبت و ارجاع پرونده، صدور ابلاغیه، صدور رای، ارسال به تجدید نظر خواهی، اجرای احکام و موارد دیگر اشاره کرد که به آنها اطلاع‌رسانی می‌شود.
همچنین، اتباع خارجی اکنون امکان ورود به پنجره واحد خدمات هوشمند قضایی را هم خواهند داشت. به عبارت دیگر، آنها می‌توانند از خدماتی مانند اطلاع‌رسانی پرونده، نوبت‌دهی قضایی، پرداخت هزینه و شرکت در دادرسی‌های الکترونیک هم بهره‌مند شوند.
انتهای پیام/
استفاده هزار و ۵۰۰ تبعه خارجی از سامانه ثنا نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار