خبر/

پیام قالیباف به مناسب روز جهانی داوطلبان

1401/09/14 - 21:19 - کد خبر: 82365 نسخه چاپی

نصر: رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی‌ به مناسب روز جهانی داوطلب با قدردانی از خدمات ایثارگرانه و بدون چشمداشت داوطلبان، نوشت: خدمت داوطلبانه به دیگران راهگشای برکات و تلاش صادقانه و مبتنی بر محبت انسان‌ها برای کاستن از آلام همدیگر، در همه زمان‌ها و فرهنگ‌ها مورد احترام و توجه است.

به گزارش نصر، محمدباقر قالیباف در چهاردهم آذر «روز جهانی داوطلب» در پیامی نوشت: یاری‌گری و امدادرسانی داوطلبانه، آموزه‌ای فطری و توصیه‌ای الهی است که به لطف خدا، فرهنگ عمومی آن در میان مردمان این مرز و بوم عزیز، قدمتی دیرینه دارد. خدمت داوطلبانه به دیگران، آنچنان که در کلام الهی و گفتار معصومان (ع) آمده، راهگشای برکات است و تلاش صادقانه و مبتنی بر محبت انسان‌ها برای کاستن از آلام همدیگر، در همه زمان‌ها و فرهنگ‌ها مورد احترام و توجه است؛ و به همین دلیل است که کلام شیخ اجل، سعدی شیرازی در «یک پیکر خواندن بنی‌آدم»، به زبان‌های مختلف نقل می‌شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: روز جهانی داوطلب، مناسبتی برای سپاسگزاری از یاری‌گران داوطلب در حوزه‌های مختلف و فرصتی مغتنم برای نکوداشت مجاهدت‌های همه کسانی است که در قالب‌ فرد یا تشکل، و با صرف وقت، مال، اعتبار و جان خود، زدودن غبار غم از چهره‌های مغموم را وجهه همت خویش ساخته‌اند.
قالیباف خاطرنشان کرد: در این میان، جمعیت هلال احمر مجموعه‌ای پیش‌تاز، اثرگذار و مردمی است که در بزنگاه‌های مختلف، در خط اول یاری‌گری حضور دارد و اعضای داوطلبش، در طول سالها، صحنه‌های بی‌نظیری از ایثار و مجاهدت خالصانه را خلق کرده‌اند و در توانمندسازی، احیا، یاری و نجات‌بخشی، صمیمانه نقش‌آفرینی کرده‌اند.
وی تاکید کرد: هر چند پاداش و جبران تلاش یاری‌گران مخلص را خالق عالم هستی تضمین‌ کرده است و ثواب شاد کردن دل بندگان خدا جز از دارای دو جهان، از عهده کسی بر نمی‌آید، اما بر ما بندگان نیز وظیفه‌ سپاسگزاری هست. از صمیم قلب روز داوطلب را به همه یاریگران داوطلب کشورم، به ویژه عزیزان هلال احمر تبریک می‌گویم و دعاگوی سلامتی و عزت و برکت و عاقبت‌بخیری ایشان هستم.
انتهای پیام/
پیام قالیباف به مناسب روز جهانی داوطلبان خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار