خبر/

تصویب کلیات حساب ذخیره توسعه شهر تبریز

1401/09/14 - 14:56 - کد خبر: 82330 نسخه چاپی

نصر: اعضای شورای اسلامی تبریز ضمن بررسی آیین‌نامه اجرایی حساب ذخیره توسعه شهر شهرداری تبریز کلیات این آیین‌نامه را به تصویب رساندند.

به گزارش نصر، در یکصدمین جلسه علنی شورای شهر تبریز لایحه شهرداری تبریز مبنی بر تجویز ایجاد صندوق ذخیره سرمایه‌گذاری شهرداری تبریز با لحاظ تغییراتی در عنوان و متن آیین‌نامه اجرایی آن به تصویب اعضای این شورا رسید و عنوان این صندوق به «حساب ذخیره توسعه شهر شهرداری تبریز» تغییر کرد.
آقای هوشیار شهردار تبریز در این نشست ایجاد صندوق ذخیره سرمایه گذاری شهرداری را ذخیره درآمد‌ها برای آینده شهر ارزیابی و اظهار کرد: محل تامین منابع مالی و محل هزینه صندوق ذخیره سرمایه گذاری شهرداری در ماده ۲ مشخص شده است.
وی با بیان اینکه این کار ذخیره درآمد‌ها برای آینده شهر است، خاطرنشان کرد: اگر پنج سال قبل این کار انجام می‌شد شهرداری تبریز امروز مشکل درآمد نداشت.
آقای هوشیار با اشاره به محل تأمین مالی صندوق ذخیره سرمایه‌گذاری گفت: سه درصد از درآمد‌های نقدی بودجه سالانه شهرداری تبریز، ۲۰ درصد از محل سود سهم‌الشرکه پروژه‌های سرمایه گذاری شهرداری، عواید حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها و مشارکت‌های انجام گرفته از محل منابع صندوق، حمایت‌های مالی، هدایا و کمک اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از دولتی وغیردولتی با تأیید هیئت عالی سرمایه‌گذاری و کلیه وجوه تأمین مالی شده از بانک‌ها و سایر بنگاه‌های پولی، محل تأمین منابع مالی صندوق ذخیره سرمایه‌گذاری شهرداری خواهد بود.
شهردار تبریز با تاکید بر اینکه صندوق ذخیره سرمایه گذاری ظرفیتی است تا فشار مالی در مواقع مشکلات اقتصادی متوجه شهرداری نشود، افزود: این حساب حسابی ذخیره برای سرمایه‌گذاری‌های آتی شهر است که چند سال بعد آن قدر قدرتمند شود که بتواند شهر را اداره کند.
وی این صندوق را بستر مناسبی برای شفاف سازی دانست و یادآور شد: اگر بخواهیم از منابع بانکی تسهیلاتی دریافت کنیم، این صندوق به عنوان تضمین می‌تواند عمل کند ضمن آنکه هر گونه فعل و انفعالات این صندوق مطابق آیین‌نامه مالی شهرداری خواهد بود.
وی اضافه کرد: فعالیت در حوزه سهام نیز باید به تایید هیئت عالی سرمایه‌گذاری برسد که به عنوان نظارت عمل خواهد کرد و منابع حاصل از سهام‌داری هم به حساب صندوق سرمایه گذاری واریز خواهد شد.
انتهای پیام/
تصویب کلیات حساب ذخیره توسعه شهر تبریز باشگاه خبرنگاران جوان

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار