پرنیان مطرح کرد:

تولید دانش محور، کلید توسعه اقتصاد/ اجرای ۲۶۶۰ طرح صنعتی در آذربایجان شرقی

1401/09/14 - 13:53 - کد خبر: 82321 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت به نیاز ارتباط هر چه نزدیک تر دانشجویان، مراکز رشد، پژوهشگران با صنعت اشاره کرد و افزود: امروز دفتر ارتباط با صنعت مفهوم پیدا کرده است و باید از تولید منابع محور به دانش محور برسیم و نباید اجازه دهیم فضای یاس و نا امیدی سرعت پیشرفت را کم کند.

به گزارش نصر، صابر پرنیان در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی که به همت پارک علم و فناوری استان به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، گفت: آذربایجان شرقی، استان نمونه کشوری در حوزه فناوری شده است و در یک سال اخیر اقدامات اجرایی خوبی در این حوزه انجام شد که موجب افزایش راندمان اقتصادی و  تولید دانش بنیان  شده است.
وی افزود: آذربایجان شرقی مهد صنعت و تجارت بوده و هست و از گذشته به عنوان شاهراه جاده ابریشم بود و عنوان شهر صنعتی را داشت بنابراین بنیان صنعت و تجارت از گذشته در تبریز و استان گذاشته شده است.
وی با اشاره به نگاه تفکر و صنعتی کارافرینان و بخش خصوصی، ادامه داد: امید است، این اقدامات مقدمه ای برای تحقق ایده ها و تبدیل ترواشات ذهنی به ثروت باشد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اذربایجان شرقی جایگاه پنجم کشور را در حوزه دانش بنیان دارد، افزود: مزیت استان، حضور بخش خصوصی قدرتمند است و حرکت ما توسط بخش خصوصی خلاق و پرتوان و علاقمند به پیشرفت استان قطعا سرعت می گیرد.
وی با بیان این که ۱۸۵ طرح بزرگ و ۲۷ مگا پروژه برای تکمیل ذنجیره صنعت و تولید در حال اجراست، ادامه داد: تولید از ۲۲ هزار دستگاه به ۳۵ هزار دستگاه در تراکتورسازی رسیده است، که این امر سبب رشد ۹۲ درصدی صادرات در باین بخش شد، در خال حاضر نیز در خال تولید خودروی ۱۱ تنی توسط این شرکت هستیم.
پرنیان گفت: بزرگترین مرکز تولید شیشه با طرح های قابل توجه، لوازم خانگی با تولیدات صادرات محور، پیشرفت چشمگیر در حوزه برق و الکترونیک با حضور مرکز افتخار اذربایجان شرقی تولید برد، تلویزیون تا تلفن همراه، صادرات در حوزه مواد اولیه کفش، رتبه اول فولاد بخش خصوصی کشور فقط چند عدد از افتخارات استان است.
وی اضافه کرد: دانش بنیان ها در بحث تولید مواد اولیه تلاش بیشتری داشته باشند و مشکل واردات این مواد حل شود و شاهد پیشرفت بیشتر باشیم.
رئیس سازمان صمت استان اشاره کرد: ۲۶۶۰ طرح صنعتی در استان در حال انجام است و در ۱۱ ماه گذشته ۲۲۰۰ مجوز سرمایه گذاری صادر شده است و اکنون آذربایجان شرقی استانی سراسر فرصت است.
وی به نیاز ارتباط هر چه نزدیک تر دانشجویان، مراکز رشد، پژوهشگران با صنعت اشاره کرد و افزود: امروز دفتر ارتباط با صنعت مفهوم پیدا کرده است و باید از تولید منابع محور به دانش محور برسیم و نباید اجازه دهیم فضای یاس و نا امیدی سرعت پیشرفت را کم کند.
انتهای پیام/
تولید دانش محور، کلید توسعه اقتصاد/ اجرای ۲۶۶۰ طرح صنعتی در آذربایجان شرقی گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار