برای اولین بار در تاریخ آی سی تی کشور/

رکود بیشترین ترافیک داخلی با ثبت ۶ ترابیت بر ثانیه شکسته شد

1401/09/14 - 12:09 - کد خبر: 82295 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت به افزایش بی سابقه ترافیک داخلی در روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در تاریخ آی سی تی کشور، رکورد بیشترین ترافیک داخلی شکسته شده و مرز ۶ ترابیت بر ثانیه را پشت سر گذاشت.

به گزارش نصر، امیر لاجوردی در مراسم معارفه مدیر ارتباطات زیرساخت آذربایجان شرقی ضمن تشکر از زحمات یوسف زاده مدیر سابق زیرساخت استان، طی سخنانی با اشاره به اهمیت تجربیات کارکنان و مدیران قدیمی اظهار کرد: نیروی جوان در کنار تجربیات پیشکسوتان می تواند در پیشبرد اهداف شرکت گره گشا باشد.
وی بر ضرورت انجام فعالیت ها به صورت جهادی و شبانه روزی در شرکت تاکید کرد و افزود: بزرگترین آفت این است که فکر کنیم فرصت داریم، ما تلاش خواهیم کرد که در شرکت ارتباطات زیر ساخت برای پیشبرد اهداف و پروژه ها به صورت جهادی و شبانه روزی فعالیت ها ر به پیش ببریم.
لاجوردی به افزایش بی سابقه ترافیک داخلی در روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در تاریخ آی سی تی کشور، رکورد بیشترین ترافیک داخلی شکسته شده و مرز ۶ ترابیت بر ثانیه را پشت سر گذاشت.
وی این موفقیت را نتیجه تلاش شبانه روزی همکاران شرکت زیرساخت، اپراتور ها و مجموعه وزارت ارتباطات دانست.
وی با بیان اینکه بررسی ها نشان می دهد که سطح ترافیک شبکه به صورت قابل قبولی افزایش پیدا کرده و میزان اشباع در شبکه به حداقل میزان خودش نسبت به گذشته رسیده است، افزود: امسال برای نخستین بار به توزیع محتوا در شهرستان ها و IXP ها پرداختیم تا مردم سراسر کشور به صورت محلی بتوانند بازی های جام جهانی را مشاهده کنند و برای دریافت تصاویر از طریق سکوهای نرم افزاری، ارسال درخواست آنها به تهران کاهش یابد که برای این منظور علاوه بر تهران در چهار مرکز استان دیگر، کار توزیع محتوا انجام شد تا با سرعت و کیفیت بالاتر، محتوا به دست کاربران برسد.
لاجوردی تصریح کرد: به دلیل استفاده کاربران از سکوهای داخلی برای مشاهده بازی های جام جهانی، ترافیک داخل کشور رکورد زد و در ساعت ۲۳ و سه دقیقه، هشتم آذر امسال و در جریان بازی ایران و آمریکا در جام جهانی، ترافیک IXP که بخشی از ترافیک شبکه داخلی کشور است رکورد ۴.۲ ترابیت بر ثانیه را ثبت کرد که تا به حال چنین رکوردی را در شبکه کشور نداشته‌ایم.
معاون وزیر ارتباطات با ارایه این توضیح که، ترافیک شبکه داخل فقط شامل ترافیک مربوط به IXP نیست، گفت: در لحظه فوق، عملاً میزان مصرف ترافیک داخلی از ۶ ترابیت بر ثانیه فراتر رفت تا رکورد جدیدی به ثبت برسد که در گذشته نه تنها در شبکه داخلی بلکه در شبکه بین‌الملل ما شاهد چنین ترافیکی نبوده‌ایم.
لاجوردی رکورد قبلی مصرف ترافیک داخلی را مربوط به زمان برگزاری بازی ایران و انگلیس در روز دوشنبه ۳۰ آبان امسال دانست و تصریح کرد: در زمان برگزاری بازی ایران و انگلیس، رکورد ترافیک شبکه داخل به بالای ۵ ترابیت رسیده بود و این رکورد در IXP نیز تقریبا ۳.۵ ترابیت بود.همچنین به موفقیت سکوهای داخلی اشاره کرد و گفت: یکی از این سکو ها برای نخستین بار بیش از سه ترابیت ترافیک تولید کرد.
وی همچنین از ثبت رکورد دیگری خبر داد و افزود: رکورد دیگری در ترافیک سکوهای داخلی داشتیم و برای نخستین بار یک سکوی داخلی پخش ویدئو توانست ترافیک بیش از ۲.۵ ترابیت بر ثانیه تولید کند که رکورد جدیدی است که در تاریخ ICT کشور تاکنون رخ نداده بود.
مجتبی امانی به عنوان مدیر ارتباطات زیرساخت استان آذربایجان شرقی معرفی شد.
پایان پیام/
رکود بیشترین ترافیک داخلی با ثبت ۶ ترابیت بر ثانیه شکسته شد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار