دبیر هیات تکواندو تبریز؛

استعدادهای برتر تکواندو در لیگ تبریز شناسایی می‌شوند

1398/09/10 - 15:30 - کد خبر: 8226 نسخه چاپی

نصر: دبیر هیات تکواندو تبریز گفت: برای ارتقای رشته تکواندو و شناسایی نفرات برتر، مسابقات لیگ باشگاه‌های تکواندو شهرستان تبریز سالانه برگزار می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، اکبر عابدی امروز در گفت وگویی با اشاره به برگزاری مسابقات لیگ باشگاه های تکواندو شهرستان تبریز افزود: دومین هفته این مسابقات جمعه ۱۵ آذر ماه در سالن ورزشی تکواندو در باغشمال تبریز برگزار خواهد شد.

دبیر هیات تکواندو شهرستان تبریز خاطرنشان کرد: این مسابقات با حضور ۱۲ تیم در بخش آقایان و رده های سنی خردسالان، نونهالان و نوجوانان برگزار می شود.

عابدی با بیان اینکه امسال با افزایش امکانات ورزشی و جوایز مسابقات سعی کردیم تا انگیزه تکواندوکاران را برای حضور هر چه بیشتر در این رقابت ها افزایش دهیم، عنوان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در تلاش هستیم مسابقات باشگاه های تکواندو شهرستان تبریز تا پایان سال جاری خاتمه یابد .

وی افزود: در این راستا تیم های اول و دوم هر گروه که به مرحله نیمه نهایی مسابقات راه خواهند یافت، هشت تیم دیگر با ورود به مرحله حذفی همچنان شانس کسب جوایز را خواهند داشت.

عابدی تعداد تکواندوکاران فعال در شهرستان تبریز را دو هزار و800 نفر آقا و هزار و800  نفر خانم اعلام کرد و گفت: در این شهرستان ۲۵ باشگاه تکواندو مجوز دار فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه مردادماه امسال مسابقات قهرمانی تکواندو جوانان و بزرگسالان کشور در دو بخش بانوان و آقایان با حضور ٩٠٠ نفر از ورزشکاران در تبریز برگزار شد، خاطرنشان کرد: تکواندو یک رشته رزمی مدرن محسوب می‌شود که با کوشش استادان هنرهای رزمی کره جنوبی و با تلفیق رشته اوکیناوایی کاراته به ویژه سبک شوتوکان و هنرهای رزمی سنتی کره‌ای پایه‌گذاری شد.

دبیر هیات تکواندو تبریز افزود: استیل خاص این رشته دفاعی که متکی بر ضربات پا با حداکثر و در اکثر اوقات با حداکثر قدرت و سرعت است و بر حفظ فاصله فیزیکی با دشمن و طراحی فنون برای دور کردن مهاجم تأکید دارد، آن را از تمام سبک‌های رزمی دنیا متمایز می‌کند.

افتتاحیه مسابقات باشگاه ای تکواندو شهرستان تبریز در خانه تکواندو استان برگزار شد و در هفته اول این مسابقات نتایج زیر به دست آمد.

 

گروه الف

تیم فروغی ۱۰  -  تیم ستارگان برتر دو

تیم آکادمی اندیشه ۹  - تیم شهید افروزنده سه

تیم میثاق هفت  -  تیم شهید طوقانی پنج

 

گروه ب

تیم بابک  دو  -  تیم تختی  ۱۰

تیم فجر  هفت  - تیم حسین زاده پنج

تیم گنجویان ۱۰  - تیم حسین زاده یک

انتهای پیام/

استعدادهای برتر تکواندو در لیگ تبریز شناسایی می‌شوند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار