مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خبر داد:

آغاز کشت قراردادی گندم دیم در آذربایجان شرقی

1401/09/13 - 16:23 - کد خبر: 82227 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان شرقی از آغاز کشاورزی قراردادی برای کشت گندم دیم در استان خبر داد.

به گزارش نصر، شاهدی با اشاره به نقش اساسی هشترود در میزان تولید گندم کشور گفت: هشترود مستعد تولید انواع محصولات کشاورزی بوده و در این راستا برماست که حمایت‌های لازم را انجام دهیم.
وی افزود: امسال موضوع کشت قراردادی گندم در مزارع آبی از طریق وزارت جهادکشاورزی مطرح شده و در حال انجام است و در این رابطه پلتفرم سامانه بازرگانی دولتی ایران (همراه اول) به آدرس gtc. ir تعبیه شده و کشاورزان عزیز و بخش خصوصی در صورت رغبت می‌توانند با مراجعه به سایت فوق و یا با دریافت نرم افزار از بازار و نصب آن در گوشی‌های اندروید خود بدون مراجعه به سیستم اداری نسبت به عقد قرارداد اقدام نمایند.
آقای شاهدی خاطرنشان کرد :در این رابطه تسهیلاتی نیز از قبیل تحویل ۵۰درصدی کود به مزارع آبی و تسهیلات بیمه در نظر گرفته شده است.
مدیرکل غله استان آذربایجان شرقی همچنین در مورد تغییر قیمت آرد و نان گفت: با توجه به دستور رئیس جمهور و مقامات ارشد کشور و استان فعلا هیچ گونه تغییری در قیمت آردونان نداریم و طبق روال گذشته عمل خواهد شد.
آقای توری فرماندار هشترود نیز گفت:باتوجه به مهاجرت معکوس مردم و جمعیت فصلی و شناورمنطقه و بر اساس آمار شبکه بهداشت و درمان مبنی برافزایش جمعیت سه هزاروپانصدنفری به آمار قبلی  نیاز شهرستان به آردونان بیشتر بوده که خوشبختانه در این راستا با عنایت مدیرکل غله وخدمات بازرگانی استان قرار شد مقدار ۲۰تن دیگر آرد تاپایان سال به هشترود اختصاص داده شود.
وی سهمیه دائمی شهرستان علی الخصوص در روستا‌های پر جمعیت را ضروری دانست و گفت: در برخی روستا‌ها به علت صعب العبور بودن راه‌ها در زمستان و مهاجرت روستاییان به روستا‌های  باید آرد آن‌ها افزایش یابد.
انتهای پیام/
آغاز کشت قراردادی گندم دیم در آذربایجان شرقی باشگاه خبرنگاران جوان

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار