مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر؛

دولت سیزدهم ۱۰۰ درصد بودجه بیمه روستاییان را پرداخت کرد

1401/09/13 - 12:49 - کد خبر: 82192 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: دولت سیزدهم ۱۰۰ درصد بودجه سال گذشته را پرداخت کرد و این بیانگر همراهی دولت در توجه به جامعه هدف ما است.

به گزارش نصر، بیت اله برقراری روز یکشنبه در برنامه تلویزیونی اظهار داشت: دولت تاکنون سهم قانونی خود را به این صندوق پرداخت کرده است؛ اما در مجموع ۱۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد. دولت سیزدهم ۱۰۰ درصد بودجه سال گذشته را پرداخت کرد و این بیانگر همراهی دولت در توجه به جامعه هدف ما است.
وی افزود: یکی از سیاست‌های پیشروی این صندوق رفع فقر است و جامعه هدف ما به‌منظور مقابله با این عرصه می‌توانند از خدمات صندوق بهره‌مند شوند. اگر پوشش این بیمه گسترش پیدا کند می‌توانیم مانع فقر سالمندی و نیز افزایش میزان بهره‌وری روستائیان شویم.
برقراری با اشاره به اینکه جامعه هدف صندوق روستایی در کشور ۳۰ میلیون نفر است گفت: افراد می‌توانند از ۱۸ سالگی عضو این صندوق شوند و تا ۵۰ سالگی فرصت عضویت را نیز دارا هستند.
وی ادامه داد: به طور خالص جامعه هدف اصلی ما ۱۰ میلیون نفر است که با اعداد اعضای خانواده آن‌ها این عدد به ۳۰ میلیون نفر می‌رسد. بااین‌حال امروز صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر دو  میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه شده فعال و غیرفعال دارد.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بیان داشت: با استقرار دولت مردمی سیزدهم توانسته‌ایم جذب ۳۵۰ هزار بیمه شده جدید را شاهد باشیم که این در نوع خود، در مقایسه با دولت‌های گذشته معادل چهار سال فعالیت آن دولت‌هاست.
وی با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه کرامت به‌منظور گسترش حداکثری بیمه در جامعه هدف، بیان کرد: ما در این قرارگاه مصمم شدیم تا یک میلیون نفر بیمه شده جدید از جامعه هدف خود یعنی روستاییان، عشایر و کشاورزان داشته باشیم و در این راستا نیز گام‌های مثبتی برداشته شده است.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تأکید کرد: جامعه هدف ما کشاورزان روستاییان، عشایر و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر است که این جامعه می‌توانند از خدمات مستمری سالمندی، مستمری ازکارافتادگی و مستمری فوت بهره‌مند شوند.
وی خاطرنشان کرد: جامعه هدف ما می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌ها و دفاتر استانی اقدام به ثبت‌نام در این صندوق کنند و از خدمات ما بهره‌مند شوند.
انتهای پیام/
دولت سیزدهم ۱۰۰ درصد بودجه بیمه روستاییان را پرداخت کرد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار