لیگ‌برتر بسکتبال؛

مصاف مرگ و زندگی آسمان‌خراشان آذرشهر در ایستگاه پایانی

1401/09/13 - 12:47 - کد خبر: 82190 نسخه چاپی

نصر: تیم توفارقان آذرشهر در چارچوب هفته یازدهم و پایانی رقابت های لیگ‌برتر بسکتبال میهمان رعد پدافند تهران خواهد بود.

به گزارش نصر، تیم های توفارقان آذرشهر و رعد پدافند تهران در چارچوب هفته یازدهم و پایانی رقابت های لیگ‌برتر بسکتبال باشگاه های کشور از ساعت ۱۶ روز دوشنبه ۱۴ آذرماه در تهران به مصاف یکدیگر خواهند رفت.
توفارقانی ها پس از جدایی چنگیز کاراداک ترک‌تبار از نیمکتشان و جایگزینی ناصر رضایی، بازی هفته گذشته خود برابر پالایش نفت آبادان را واگذار کردند و در ایستگاه پایانی رقابت‌ها مصاف نفس‌گیری را در برابر نماینده پایتخت پیش‌رو خواهند داشت، در آن سمت نیز رعد پدافند هم دیدار هفته قبلی خود را با باخت به سرانجام رسانده است، تا دو تیم در شرایط یکسان و در حالی که در پرخطر ترین منطقه جدول رده‌بندی همسایه یکدیگرند به مصاف هم‌ بروند.
آذرشهری ها که پس از وقفه‌ای، مجدداً به تیم داری روی آورده و با قهرمانی در فصل گذشته رقابت های لیگ دسته یک بسکتبال مقتدرانه به جمع لیگ‌برتری های توپ و سبد اضافه شدند با ۲ پیروزی از ۱۰ مسابقه خود اکنون در جایگاه ماقبل قعر جدول قرار دارند و برای بقا در گردونه مسابقات لیگ‌برتر نیازمند پیروزی در برابر رعد پدافند هستند، و از طرفی تهرانی‌ها نیز که به مانند حریف آذربایجانی خود به دنبال ابقا شدن در رقابت ها هستند به شکست توفارقانی ها نیاز دارند و این موارد دلیل اصلی حساسیت بالای این دیدار شده است.
اما توفارقانی ها در طی این ۱۰ مسابقه ۶۳۵ توپ را وارد دروازه حریفان کرده و پس از مس کرمان ضعیف‌ترین خط حمله رقابت ها را در اختیار دارند و این موضوع یکی از نقاط ضعف این تیم در فصل جاری مسابقات به حساب می‌آید.
در آن سمت زمین نیز، رعد پدافند تهران با دریافت ۸۵۰ گل ضعیف ترین خط دفاع لیگ‌برتر را در اختیار دارد و این موضوع می‌تواند به سود توفارقانی ها باشد و آذرشهری ها با استفاده از نقطه ضعف تهرانی ها بیشترین بهره را از این موضوع برده و برای باقی ماندن در جرگه مسابقات لیگ‌برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور تلاش کنند.
وقتی دقیق تر به جایگاه دو تیم در جدول رده‌بندی نگاه می‌کنیم بیشتر به حساسیت این دیدار پی می‌بریم، جایی که توفارقان آذرشهر با ۲ برد، ۸ باخت و کسب ۱۲ امتیاز جایگاه یازدهم را به خود اختصاص داده است و رعدپدافند تهران نیز با ۱ برد و ۹ باخت و کسب ۱۱ امتیاز، قعر نشین جدول ۱۲ تیمی این رقابت ها است.
انتهای پیام/
مصاف مرگ و زندگی آسمان‌خراشان آذرشهر در ایستگاه پایانی خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار