وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

مهاجرت دانشمندان، مهم ترین نگرانی جامعه/ کاغدبازی ادارات نوعی خود تحریمی است

1401/09/13 - 11:19 - کد خبر: 82174 نسخه چاپی

نصر: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باوجود اینکه ایران از لحاظ استعدادهای طبیعی بسیار غنی است اما یکی از نگرانی های جامعه خروج دانش از کشور همزمان با خروج دانشمندان است.

به گزارش نصر، سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه بازدید از شرکت داروسازی دانا گفت: باوجود اینکه ایران از لحاظ استعدادهای طبیعی بسیار غنی است اما یکی از نگرانی های جامعه خروج دانش از کشور همزمان با خروج دانشمندان است.
وی در ادامه افزود: وجود مجموعه هایی نظیر داروسازی دانا موجب ورود نخبگان شده و مانع از فرار دانش از کشور می شود.
 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پیشرفت های کشور در حوزه بهداشت و درمان خاطر نشان کرد: ایران پس از انقلاب اسلامی پیشرفت چشم گیری در حوزه بهداشت و درمان داشته است و در بازدید از مراکز درمانی همواره این موضوع آشکار است. 
 

مرتضوی در ادامه با گلایه از بروکراسی های اداری اظهار کرد: بروکراسی ها و روند طولانی ادارات بسیار خسته کننده بوده و می توان گفت نوعی خود تحریمی است و باید این موضوع برطرف شود. یکی از مهم ترین اهداف سفر به آذربایجان شرقی هم بررسی ظرفیت های موجود در این استان بود.
وی در پایان خطاب به استاندار گفت: در موضوعاتی که در استان قابل حل نیست و نیاز به تصمیمات وزارت دارد، تمام اختیارات خود را به استاندار محول می کنم تا با امتیازاتی که در دست دارند موانع موجود را برطرف کند.
در خصوص حل مشکلات صنایع هم قول ۱۸۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش داده شد.
انتهای پیام/
مهاجرت دانشمندان، مهم ترین نگرانی جامعه/ کاغدبازی ادارات نوعی خود تحریمی است حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار