مدیرکل فرودگاه های استان؛

پروازهای فرودگاه سهند برای بار سوم برقرار شد

1398/09/10 - 15:09 - کد خبر: 8215 نسخه چاپی

نصر: پروازهای فرودگاه سهند مراغه که پیش از این دو بار برقرار و تعطیل شده بود برای بار سوم از سرگرفته شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی روز یکشنبه در مراسم برقراری مجدد پروازهای این فرودگاه در گفت و گویی با بیان اینکه این استان رتبه ۶ کشوری در تعداد جابه جایی مسافر و پروازها را دارد گفت: تعداد مسافر جابجا شده از فرودگاه استان در آبان ماه امسال ۱۶۵ هزار و شهریورماه امسال ۱۴۹ هزار ۶۱۱ مسافر بود.

رامین آذری افزود: در آبان ماه امسال یک هزار و ۷۰ پرواز از استان صورت گرفت که بیشترین تعداد مسافر توسط شرکت های هواپیمایی ایرتور و آتا جابه جا شد.
وی با تاکید براینکه خدمات رسانی با افزایش پروازها از اولویت های این اداره کل در استان است، افزود: در حال حاضر ۱۲ مقصد پرواز از تبریز برقرار است و پرواز های تبریز به اهواز در هفته ای از  یک پرواز به چهار، ساری به دو، رشت به سه و اصفهان به پنج افزایش یافته است.
وی گفت: امسال پروازهای استان در مرداد ماه ۱۰ درصد، شهریورماه ۲۰ درصد و مهرماه ۱۵ درصد نسبت به مشابه سال قبل افزایش داشته است.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در گفت و گو با ایرنا گفت: امروز پرواز تهران - سهند با ۳۴ مسافر به زمین نشست و پرواز سهند - تهران با ۵۲ مسافر انجام شد.

حمید شکری افزود: استقبال مردم منطقه نیاز اساسی برقراری مجدد فرودگاه سهند است و امیدواریم با استقبال مردم منطقه، شاهد برقراری روزانه پروازها و در مرحله بعدی دایر شدن پرواز سهند به مشهد باشیم.

این پروازها از سوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در مسیر فرودگاه سهند - تهران و بالعکس روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته انجام خواهد شد.
پرواز تهران - سهند روزهای یکشنبه هر هفته ساعت ۶ صبح  و  پرواز سهند ‰ تهران ساعت ۰۸:۱۵ صبح همان روز با هواپیمای ATR انجام خواهد شد.
همچنین پرواز تهران - سهند روزهای چهارشنبه هر هفته ساعت ۰۹:۲۰ صبح  و  پرواز سهند ‰ تهران ساعت ۱۱:۳۰ همان روز با هواپیمای ATR انجام خواهد شد.  

فرودگاه سهند تنها فرودگاه اقماری اداره کل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی است که احداث آن از سال ۱۳۷۲ آغاز و در سال ۱۳۷۴ با حضور وزیران وقت نفت و راه و ترابری افتتاح شد.
پروازهای این فرودگاه با تصمیمات غیرکارشناسی چندین بار مجدد برقرار شده اما بعد از مدتی به بهانه های مختلف از جمله خرابی هواپیما و یا عدم استقبال مسافران تعطیل شده و همین موضوع موجب سردرگمی مردم منطقه و شرکت های هواپیمایی شده است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

انتهای پیام/

پروازهای فرودگاه سهند برای بار سوم برقرار شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار