رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور:

راهبرد دشمن در سوریه سازی ایران شکست خورده است

1401/09/12 - 22:42 - کد خبر: 82136 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه درگیر جنگ جهانی رسانه‌ای هستیم، اظهار کرد: راهبرد دشمن در سوریه سازی ایران شکست خورده است.

به گزارش نصر، سردار غلامرضا جلالی، شنبه، 12 آذرماه، در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی، با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد تغییر شکل و ماهیت تهدیدات هستیم، اظهار کرد: در واقع پس از رویدادهایی مانند ساقط کردن هواپیمای جاسوسی فوق پیشرفته آمریکا از سوی ایران و مشاهده قدرت بازدارندگی و اراده پاسخ دادن به اقدامات نظامی دشمن، رویکرد تهدیدات علیه کشور ما عوض شد.
وی توضیح داد: در این راهبرد جدید که تهدیدات مادون جنگ و تا مرز تقابل نظامی است، دشمن تمام نقاط قوت خود را علیه نقاط ضعف ما در قالب یک نبرد هیبریدی و چند لایه به کار گرفته است.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، غائله اخیر را نمونه‌ای از الگوی جدید تقابل دشمن دانست که در آن دشمن با استفاده از زمینه ایجاد شده در فضای مجازی خارج پایه که در دولت قبل فراهم شد، اهداف خود را با تاثیرگذاری بر افکار عمومی و عملیات رسانه‌ای در فضای مجازی برنامه ریزی کرده است.

شدیدترین عملیات رسانه‌ای علیه ملت ایران
وی با بیان اینکه شاهد شدیدترین عملیات رسانه‌ای علیه ملت ایران با حمله به منافع ملی و عبور از همه قوانین بین المللی هستیم، تصریح کرد: راه اندازی جنگ روایت‌ها از طریق پمپاژ اخبار دروغ، غلط، منفی و ناامید کننده با هدف قرار دادن مردم روبه‌روی حاکمیت بخشی از این توطئه شوم است.
سردار جلالی با بیان اینکه با تدابیر و روشنگری‌های مقام معظم رهبری و هوشیار مردم در انتهای این فتنه و شکست کامل دشمن در دستیابی به اهداف پلیدش هستیم، خاطرنشان کرد: هوشیاری حافظان امنیت نسبت به راهبرد کشته سازی دشمن و تفرقه افکنی بین اقوام مختلف، سبب شد تا راهبرد دشمن در سوریه سازی ایران با شکست روبه‌رو شود. پلیس و بسیج شهید داد، اما در زمین دشمن بازی نکند.

ارتقای دفاع سایبری در زیرساخت‌های استانی یک ضرورت است
سردار جلالی با بیان اینکه در کنار توطئه دشمن در برهم زدن نظم و آرامش جامعه، در ماه‌های اخیر شاهد شدیدترین حملات سایبری علیه زیرساخت‌های خدمات رسان کشور با هدف قطع سرویس و ایجاد نارضایتی در جامعه بوده ایم تصریح کرد: تدابیری که از قبل برای مواجهه با تهدیدات سایبری اندیشیده شد، این اقدامات دشمن را ناکام گذاشت با این وجود انجام تمهیدات لازم برای ارتقای دفاع سایبری یک ضرورت است که باید در سطح استان‌ها به طور جدی دنبال شود.
سردار جلالی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از آسیب پذیری‌های سایبری به راحتی قابل برطرف شدن است، گفت: با برنامه‌ای که سازمان پدافند غیرعامل کشور تهیه و تدوین کرده است می‌توان در یک بازه دوماه بخش عمده‌ای از آسیب پذیری‌ها را برطرف کرد.

لزوم آموزش مدیران در حوزه سایبری
وی با بیان لزوم آموزش مدیران در حوزه سایبری تصریح کرد: مدیرانی که تداوم کارکرد دستگاه تحت مدیریت آنان وابسته به فضای سایبری است، باید سواد لازم امنیت و پدافند سایبری را کسب کنند تا از آن برای رفع آسیب پذیری‌های سایبری در برابر تهیدیدات بهره ببرند.
به گفته سردار جلالی، آذربایجان شرقی از ظرفیت‌های خوبی در حوزه آموزش‌های امنیت و پدافند سایبری برخوردار است و سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز آماده است تا در زمینه آموزش حوزه پدافند سایبری به مدیران در سطوح مختلف به نقش آفرینی بپردازد.
انتهای پیام/
راهبرد دشمن در سوریه سازی ایران شکست خورده است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار