مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور؛

بیشتر استان های کشور دارای کسری منابع و مصارف در حوزه تامین اجتماعی می باشند

1401/09/12 - 17:23 - کد خبر: 82127 نسخه چاپی

نصر: مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور با اعلام اینکه بیشتر استانهای کشور با کسری منابع و مصارف روبرو هستند، گفت: آذربایجان شرقی یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان کسری منابع و مصارف در حوزه بیمه تامین اجتماعی دارد.

به گزارش نصر، میرهاشم موسوی روز شنبه در جلسه جمع بندی سفر اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به آذربایجان شرقی با حضور وزیر کار، اظهار کرد: متوسط ضریب پشتیبانی کشور در حوزه تامین اجتماعی ۴.۲ درصد است در حالی که این ضریب در آذربایجان‌شرقی کمتر از متوسط کشور و ۳.۷ درصد است.
وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده بیمه تامین اجتماعی در حوزه درمان و بهداشت استان، گفت: از سال گذشته تاکنون در آذربایجان شرقی ۶ طرح درمانی و بیمه‌ای افتتاح شده است که از جمله این طرح ها می توان به طرح های بیمارستانی عجبشیر، ملکان و هشترود اشاره کرد.
موسوی ادامه داد: ۶ طرح دیگر نیز در استان به بهره برداری می رسد که در مجموع ۳۵ هزار متر مربع مساحت این طرح ها می باشد که چهار طرح از این تعداد در حوزه درمان است.
وی یادآور شد: با ۴۸ بیمارستان در آذربایجان شرقی طرف قرارداد هستیم و ۱۵ بیمارستان خود سازمان تامین اجتماعی در استان دارد در کنار آن ۱۵ درمانگاه تخصصی نیز فعالیت می کنند.
موسوی خاطرنشان کرد: ساخت و ایجاد هر تخت بیمارستانی هشت میلیارد تومان هزینه دارد.

متوسط سن بازنشستگی در کشور ۵۲ سال می باشد
رئیس صندوق بازنشستگی کشوری نیز در این جلسه با اشاره به اینکه متوسط سن بازنشستگی در کشور ۵۲ سال می باشد، گفت: تعداد بازنشستگان حقوق بگیر آذربایجان شرقی ۸۱ هزار و ۲۰۰ نفر و تعداد شاغلین این استان ۴۱ هزار نفر است.
نعمت الله ترکی با اشاره به فعالیت های صندوق بازنشستگی کشوری در آذربایجان شرقی از پرداخت ۱۰۸ میلیارد تومان خسارت خبر داد و افزود: برای ۱۰ هزار نفر بازنشسته صندوق نیز وام ضروری اعطا شده است.
وی همچنین گفت: ارتقاء بیمه تکمیلی و دائمی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان از جمله مواردی است که محقق خواهد شد.

اختصاص ۱۱ هزار میلیارد تومان منابع جدید برای اشتغال
محمود کریمی بیرانوند معاون اشتغال وزارت کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: برای بیش از ۳۳ هزار نفر در آذربایجان شرقی درخواست اشتغال ثبت شده است.
وی همچنین از اختصاص ۱۱ هزار میلیارد تومان منابع جدید برای اشتغال خبر داد.
حسینی مدیرعامل بانک توسعه تعاون نیز در این جلسه گفت: ۲۲ شعبه در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند که امسال حدود 600 میلیارد تومان از طریق شعب این استان تسهیلات پرداخت شده است.
‏وی افزود: نسبت مصارف به منابع در بانک توسعه آذربایجان شرقی ۱۲۱ درصد است.
عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه موافقت خود را از واگذاری زمین رایگان برای ساخت بیمارستان ۳۲۷ تختخوابی تبریز در شهر جدید سهند اعلام کرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در سفر کاری یکروزه در تبریز به سر می برد؛ شرکت در شورای اداری آذربایجان شرقی و دیدار با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس حاضر در استان، بازدید از طرح مسکونی سازمان تامین اجتماعی و بیمارستان عالی نسب(بیمارستان تامین اجتماعی) از جمله برنامه های مرتضوی در این سفر است.
انتهای پیام/
بیشتر استان های کشور دارای کسری منابع و مصارف در حوزه تامین اجتماعی می باشند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار