صرفی اعلام کرد:

رانندگان برای عبور از محورهای کوهستانی زنجان تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند

1401/09/12 - 15:11 - کد خبر: 82108 نسخه چاپی

نصر: رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی زنجان گفت: با توجه به بارش برف و مه آلودگی هوا در محورهای کوهستانی این استان رانندگان برای عبور از این مسیرها تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند و خودروهای خود را به چراغ‌های مه شکن مجهز کنند.

به گزارش نصر، صونا صرفی روز شنبه در گفت و گویی افزود: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، وضعیت جوی امروز این استان غالبا ابری و مه آلود و با بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی همراه است.
وی یادآورشد: بارش برف تا فردا در مناطق سردسیر استان ادامه خواهد داشت و به دلیل کاهش دما بارش پراکنده برف را روز یکشنبه در بیشتر مناطق استان شاهد خواهیم بود.
صرفی اظهار داشت: با کاهش دمای هوا در همه مناطق استان هفته جاری هوای سردی را در استان خواهیم داشت و این وضعیت مصرف حامل های انرژی را افزایش خواهد داد که هم استانی ها باید با مدیریت لازم در مصرف این انرژی ها صرفه جویی کنند.
وی با بیان میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف این استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوا در زنجان ۴ و ۹ درجه، خرمدره ۳ و ۹ درجه، ابهر ۳ و ۹ درجه، آب بر ۷ و ۱۰ درجه، سلطانیه ۸ و ۱۹ درجه، قیدار ۶ و ۹ درجه و ماهنشان ۲ و ۱۰درجه سانیتگراد گزارش شده است.
صرفی یادآور شد: دمای فعلی شهر زنجان نیز چهار درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.
استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.
انتهای پیام/
رانندگان برای عبور از محورهای کوهستانی زنجان تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار